اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۴۱

صدور ۳ میلیون سند روستایی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی طرح‌های بنیاد مسکن با اشاره به همکاری این بنیاد با سازمان ثبت اسناد برای صدور سند روستایی گفت: تاکنون بیش از ۳میلیون و۴۷هزار و ۶۷۹ واحد مسکونی دارای سند مالکیت شده‌اند. غلامرضامجیدی در گفت‌وگو با مهر افزود: براساس قوانین مصوب، صدور سند ملکی برای شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود که تعداد این اسناد ملکی ۱۴۱هزار و ۴۷۷جلد سند است. وی ادامه داد: صدور سند مالکیت شهری برای شهرهای کمتراز ۲۵هزار نفر جمعیت از ۵ سال گذشته آغاز شده است. به گفته مجیدی، صدور سند اصلی مالکیت روستایی هم از زمان برنامه دوم توسعه کشور آغاز شد اما این طرح تا اواسط برنامه سوم توسعه عملیاتی نشد.


گلایه از بی‌توجهی نهادهای حکومتی به قانون ساخت ‌و ساز

نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از بی‌توجهی سازمان‌های دولتی، نظامی و... در ساخت و ‌سازها گلایه کرد و گفت: از آنجا که این سازمان‌ها نیازی به دریافت پایان کار برای ساختمان‌هایشان ندارند به قوانین بی‌توجه هستند. به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان درخصوص نمای شیشه‌یی ساختمان جدید شماره دو مجلس شورای اسلامی که نمایی کاملا شیشه‌یی دارد که برخلاف ضوابط و اصول نما در ساختمان‌های بلندمرتبه است، گفت: پروسه قانونی که باید برای تمام نماهای ساختمان‌های دولتی طی شود، متاسفانه نادیده گرفته می‌شود. وی با بیان اینکه متاسفانه برخی نهادهای ذی نفوذ اعم از دولتی و نظامی به پروسه و آیین‌نامه ساخت و ساز و نما بی‌توجه هستند، گفت: خیلی از این مسوولان حتی برای تایید نقشه نیز مراجعه‌یی به شهرداری ندارند چراکه نیاز به پایان کار ندارند و از این رو ضوابط و اصول را نیز نادیده می‌گیرند. تندگویان با بیان اینکه تنها ابزار شهرداری برای الزام مالکان به رعایت قوانین و مقررات، پایان کار است، گفت: اصولا چون دریافت پایان کار برای ساختمان‌های دولتی، نظامی، وزارتخانه‌ها و... مهم نیست از این رو آنها لزومی احساس نمی‌کنند که قوانین را رعایت کنند. نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه این ضوابط و مقررات تنها از سوی مردم رعایت می‌شود، گفت: دولت باید برای این مساله فکری کند که حتی اگر قرار نباشد این سازمان‌ها برای تایید نقشه و روند کارشان به شهرداری مراجعه کنند حداقل جایگاهی وجود داشته باشد که اقدامات آنها را نظام‌مند پیگیری کند.


اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای احداث هر ایستگاه آتش‌نشانی

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: مبلغ ۹۰میلیارد تومان اعتبار برای کمک به احداث یا تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی استاندارد برای شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر پیش‌بینی شده است. علی نوذرپور در گفت‌وگو با مهر با اشاره به توجه ویژه به بخش آتش‌نشانی در سند آسیب‌شناسی کلان‌شهرها در بخش محیط زیست و خدمات اظهار کرد: این سند در ۱۱ بند تصویب شده از بندهای مهم آن موضوع نظارت آتش‌نشانی‌ها بر رعایت ضوابط ایمنی ابنیه است.

وی با بیان این ایستگاه‌های آتش‌نشانی به عنوان مکانی برای استقرار و آمادگی نیروها و خودروهای آتش‌نشانی و امداد نقش مهمی در تامین ایمنی شهر و شهروندان ایفا می‌کنند و جزو ابنیه و تاسیسات زیربنایی و با اهمیت شهرهای کشور هستند، گفت: به دلیل اهمیت ایستگاه‌های همسان استاندار در سال جاری از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دو اقدام مهم انجام شد، نخست تهیه نقشه‌های اجرایی همسان ایستگاه آتش‌نشانی و ابلاغ به تمامی استان‌ها برای بهره‌گیری از این نقشه که مطابق استاندارد‌های روز دنیا تهیه شده است. همچنین با هدف کمک به احداث ایستگاه آتش‌نشانی استاندارد در سال جاری مبلغ ۹۰میلیارد تومان اعتبار برای کمک به احداث یا تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی استاندارد برای شهرهای زیر 100هزار نفر جمعیت پیش‌بینی و درحال انجام است با احداث و تکمیل این ۳۰۰ باب ایستگاه تقریبا تمامی شهرهای واقع شده در این رنج جمعیتی دارای ایستگاه آتش‌نشانی استاندارد خواهند شد.


پایان مهلت بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی ۹۴ در آذر

رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: طرح بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی معوق تا پایان سال ۹۴ آذر ماه امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش مهر، سرهنگ احمد کرمی‌اسد افزود: براساس تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۵ مقرر شده در صورتی که مالکان وسایل نقلیه نسبت به پرداخت اصل جرایم معوق رانندگی خود تا پایان سال ۹۴ اقدام کنند ۲برابری دیرکرد آنها بخشوده شود. بر این اساس و با تمهیدات اندیشیده شده، مالکان وسایل نقلیه تا آذر ماه سال ۹۵ اگر جرایم معوق رانندگی خود را تا پایان سال ۹۴ پرداخت کنند، می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شده و به جای پرداخت جریمه ۲برابری، اصل مبلغ را بپردازند. رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه این مهلت به هیچ ‌وجه تمدید نمی‌شود، تصریح کرد: در صورتی که مالکان وسایل نقلیه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرایم معوق خود اقدام نکنند به طور سیستمی جریمه ۲برابری آنها مجددا اعمال می‌شود. کرمی‌اسد گفت: رانندگان برای استفاده از این تسهیلات نیازی به مراجعه به راهنمایی و رانندگی ندارند و این تسهیلات به طور متمرکز در سامانه اجراییات پلیس راهور اجرایی شده و بر این اساس مالکان وسایل نقلیه می‌توانند با ارسال VIN وسیله نقلیه به همراه * در پایان آن به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ شناسه قبض و پرداخت و مبلغ جریمه خود را دریافت کرده و همانند سایر قبوض از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا اینترنت بانک خود آن را پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از طریق شماره ۱۲۰ از مبلغ جریمه خود مطلع شوند یا با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ یا سایت اینترنتی پلیس راهور به نشانی www. rahvar120. ir نسبت به دریافت صورت وضعیت تخلفات رانندگی خود و پرداخت آن اقدام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر