جایگاه ممتاز ایران در کریدورهای منطقه‌ای

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۳۸

مشاور معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ایران در کنفرانس بین‌المللی ترانس لجستیک ۲۰۱۶ در بخارست، پایتخت رومانی گفت: ایران در کریدورهای منطقه‌یی حمل و نقل ریلی و جاده‌یی و تطبیق آن با شبکه بزرگراه‌های آسیایی جایگاه ممتازی دارد.

به گزارش ایرنا، مهران خمیسی‌زاده به توانایی‌های ایران ازجمله شبکه ریلی ۱۲هزار کیلومتری ایران و مطابقت آن با شبکه راه آهن سراسری اسکاب، ظرفیت هوایی و فرودگاهی و نیز ظرفیت بنادر تجاری در شمال و جنوب اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای ارائه شده توسط موسسات جهانی، برنامه‌های اجرا شده در ایران، رتبه جمهوری اسلامی ایران را در حوزه لجستیک و خدمات وابسته بهبود بخشیده است.

وی ضمن تاکید بر ارتقای مبادلات تجاری و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا گفت: نگاه ما به کریدورهای ترانزیتی یک نگاه تجاری و پیرامون آن مطالعات اقتصادی را در دست برنامه‌ریزی داریم. وی عقد موافقتنامه ترانزیتی چابهار بین جمهوری اسلامی ایران، هند و افغانستان و نهایی کردن موافقتنامه اتصال خلیج فارس را به دریای سیاه بین ۶ کشور ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و یونان نتیجه این نوع برنامه‌ریزی حمل و نقلی دانست. خمیسی‌زاده ضمن اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و رومانی به ویژه حوزه حمل و نقل اعلام کرد، سیاست وزارت راه و شهرسازی بسط و گسترش همکاری در حوزه تجارت حمل و نقل با کشورهای حوزه دریای سیاه به ویژه رومانی است. وی افزود: در این راستا کریدور شماره ۱۰(بندر امام خمینی) به سمت کشورهای قفقاز و مرز بازرگان، زمینه مناسبی برای اتصال خلیج فارس به حوزه دریای سیاه فراهم کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر