تل‌آویو همکاری با یونسکو را به حالت تعلیق درآورد

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۱۳

گروه جهان| در پی تصویب قطعنامه‌یی از سوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) مبنی بر اینکه مسجدالاقصی و قدس هیچ ارتباط تاریخی، دینی و فرهنگی با یهودیان ندارند، تل‌آویو همکاری‌های خود را با این سازمان به تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش رژیم ‌صهیونیستی اعلام کرده پس از تصویب قطعنامه مذکور همه فعالیت‌های حرفه‌یی خود را با یونسکو به تعلیق درآورده است. بنت که مسوولیت کمیته تل‌اویو را در یونسکو بر عهده دارد، گفته است:«با تصویب این قطعنامه در یونسکو، همه فعالیت‌هایمان را با این سازمان متوقف می‌کنیم.»

شورای اجرایی یونسکو در دویستمین اجلاس خود تصویب کرد که دو سایت حرم ابراهیمی در الخلیل و مسجد بلال ابن رباح در بیت لحم، بخش‌های تفکیک‌ناپذیری از فلسطین هستند و هیچ ارتباط تاریخی، دینی و فرهنگی با یهودیان ندارند.

در پی انتشار این خبر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ‌شدت از سازمان یونسکو انتقاد کرد در این حال یونسکو در جلسه‌یی با حضور 58 کشور در پاریس، پیش‌نویس دو قطعنامه را مبنی بر اینکه هیچ‌گونه ارتباط دینی میان مسجدالاقصی در شهر قدس اشغالی با یهودیان وجود ندارد و قدس مکانی مقدس تنها برای مسلمانان است، تصویب کرد. این قطعنامه‌ها با 24رای موافق، 6 رای مخالف و 26رای ممتنع تصویب شدند. هدف از این دو قطعنامه، حفظ میراث فرهنگی فلسطین و آثار و تاریخ مشهود فلسطینیان در قدس شرقی است.

در همین حال مارک تونر، قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه امریکا، تاکید کرده که ایالات متحده با قطعنامه یونسکو در مورد دو محوطه سایت حرم ابراهیمی در الخلیل و مسجد بلال ابن ربح در بیت‌اللحم مخالف است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر