ایجاد زمینه‌های صدور خدمات مهندسی ایران به کنگو

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۹۲

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در دیدار با فرانک مالیلا، معاون وزیر خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو که به ایران سفر کرده است، راه‌های گسترش و تعمیق روابط دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور گفت: دیدار معاون وزیر خارجه کنگو از تهران و شکل‌گیری کمیته سیاسی مشترک می‌تواند مقدمه ساز شروع دوره جدید همکاری‌های دو کشور باشد. جابری انصاری همچنین با اشاره به ابعاد منطقه‌یی و بین‌المللی خطر تروریسم افزود: این حوزه از همکاری‌ها می‌تواند در قالب کمیته سیاسی مشترک دنبال شده و زمینه فعال‌سازی بیشتر روابط فراهم شود. وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه ایران در زمینه‌های مختلف ازجمله صدور خدمات فنی، مهندسی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در این زمینه‌ها گسترش یابد.

معاون وزارت خارجه کنگو نیز در این دیدار گزارشی از نتایج مذاکرات خود در تهران با مسوولان وزارتخانه‌ها و شرکت‌های مختلف ایران ازجمله در حوزه‌های انرژی و کشاورزی ارائه داد و این مذاکرات را مفید و گام اول در توسعه روابط دو کشور دانست.

مالیلا توسعه توانمندی‌های صنعتی و فناوری ایران را ستود و با اشاره به وجود منابع بالقوه در کنگو افزود: ترکیب منابع کنگو و توانمندی‌های ایران می‌تواند همکاری‌های دو کشور را مثمرثمر کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر