خیز هتل‌سازان اروپایی برای ایران

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۸۰۶

تعداد زیادی از شرکت‌های هتل‌سازی در اروپا در تلاش هستند هر چه سریع‌تر وارد بازار گردشگری ایران شوند و از این جهت گوی سبقت را از شرکت‌های امریکایی ربوده‌اند. به گزارش ایسنا، پایگاه معتبر اقتصادی «دو جونز» در این رابطه نوشت: با برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌یی ایران بسیاری از شرکت‌های هتل‌سازی بین‌المللی مشتاق به حضور در بازار گردشگری ۸۰ میلیون نفری ایران هستند اما در این میان کمپانی‌های امریکایی با بلاتکلیفی قانونی در این باره مواجه هستند.

نمایندگان گروه‌ هتل‌سازی امریکایی هیلتون که به سرعت درحال رشد است همچنین گروه هتل‌سازی «Marriott» و «Choice» از اظهارنظر در این باره خودداری کرده یا اعلام کردند که درحال مطالعه ابعاد مختلف حضور در ایران هستند.

«الکس کایراکیدیس» مدیر گروه هتل‌سازی «Marriott» در منطقه خاورمیانه و آفریقا در این باره گفت: ما به دقت مشغول بررسی شرایط تحریم‌های امریکا و تغییراتی که در این تحریم‌ها ایجاد شده همچنین ارزیابی فرصت‌های به وجود آمده ناشی از این تغییرات هستیم. در این میان دیگر کمپانی‌های هتل‌سازی زمان را هدر نمی‌دهند و گروه هتل‌های روتانا (ابوظبی)، «آکور» (فرانسه)، «ملیا» (اسپانیا) همچنین گروه هتل‌سازی «اشتاینگن برگر» (آلمان) به سرعت درحال فعالیت برای ورود به بازار گردشگری رو به رشد ایران هستند.

«گای هاچینسون» رییس گروه هتل‌های «روتانا» اظهار کرد: همه در انتظار به ثمر رسیدن تغییرات بین‌المللی هستند و ما با تمام سرعت به سمت جلو می‌رویم. گروه هتل‌های «روتانا» که در بسیاری از شهرهای منطقه خاورمیانه فعال است، مشغول ساخت چهار هتل در ایران است که نخستین آن که یک هتل ۵ ستاره با ۳۶۲ اتاق است سال آینده در مشهد افتتاح می‌شود.

رییس این شرکت هتل‌سازی گفت: در ساخت هتل در ایران باید از تجارب خود در شهرهای مکه و کربلا استفاده کنیم، جایی که کار آنها با چالش‌های خاصی همراه بوده است. اگر با کمپانی‌های امریکایی در این باره صحبت کنید، آنها لزوما درک مشابهی از بازارهای دست نخورده این‌چنینی و چالش‌های کار در آن ندارند.

هتل‌های«اشتاینگن برگر» فرانکفورت نیز اخیرا با ارسال نامه‌یی نسبت به راه‌اندازی ۱۰هتل در ایران ابراز تمایل کرده و گروه هتل‌سازی اسپانیایی «Melia» هم‌اکنون مشغول ساخت یک هتل ۵ ستاره در سواحل دریای خزر است. بخشی از انگیزه این شرکت‌های بین‌المللی برای ورود به بازار ایران، چشم‌انداز جذب ۲۰میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۵میلادی در ایران است. در گزارش «دوجونر» آمده است: از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ بخش هتلداری در ایران در غیاب مشارکت بین‌المللی، صنعتی داخلی بوده و بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی از ایران از نبود هتل‌های تراز اول ناخشنود هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر