کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۹۸

شمار شرکت‌های صاحب صلاحیت E&P به 11 رسید

شانا معاون وزیر نفت گفت: سه شرکت صاحب صلاحیت دیگر به مجموع هشت شرکت ایرانی مستعد برای فعالیت در قالب شرکت‌های اکتشاف و تولید اضافه شدند. محمدرضا مقدم، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، از افزوده شدن سه شرکت به مجموع شرکت‌های ایرانی مستعد برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید (E&P) خبر داد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش در ارزیابی‌های وزارت نفت، صاحب صلاحیت تشخیص داده شده‌اند. معاون وزیر نفت گفت: این ٩شرکت مدارک خود را در مهلت تعیین شده تکمیل کردند و از سوی کارگروه‌های معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت ارزیابی و سرانجام سه شرکت صاحب صلاحیت تشخیص داده شدند. از میان این ٩شرکت، ٢شرکت در مرحله نخست ارزیابی (غربالگری) نتوانستند حدنصاب ٦٠٠ امتیاز را کسب کنند، اما از آنجا که بیش از ٥٠٠ امتیاز کسب کردند، فرصت دوباره‌یی در اختیارشان قرار داده شد؛ همچنین ٢شرکت به صورت مشارکتی در این فراخوان حضور یافتند و در حالی که ادغام آنها به شکل رسمی صورت نگرفته بود به آنان فرصت داده شد تا شروط حقوقی مشتمل بر ثبت قانونی شرکت به شکل ادغام شده و اخذ شخصیت حقوقی جدید را محقق کنند؛ چهار شرکت امتیاز لازم از مرحله غربالگری را کسب کرده اما به حدنصاب لازم در مرحله پیش‌ارزیابی دست نیافتند و یک شرکت نیز با کسب امتیازهای لازم از ٢مرحله غربالگری و پیش‌ارزیابی، تنها در مرحله پایانی (ارزیابی) حایز امتیاز مدنظر نشد.


جمع‌آوری سامانه کارت سوخت تا 10 روز دیگر

ایرنا رییس هیات‌مدیره سندیکای جایگاهداران سوخت کشور گفت: شرکت لوک اویل روسیه که دومین شرکت بزرگ نفتی این کشور به شمار می‌رود، در نظر دارد در ایران پالایشگاه ساخته و با در اختیار گرفتن تعدادی جایگاه عرضه سوخت، بنزین تولیدی خود را در کشور به فروش برساند. بیژن حاج محمدرضا روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: لوک اویل همچنین قصد دارد در داخل کشور چندین انبار ذخیره‌سازی سوخت بسازد.

وی ادامه داد: قرار است با همکاری شرکت‌های توتال و شل برای جایگاهداران کشور دوره‌های آموزشی برگزار شود. وی درباره جمع‌آوری کارت سوخت نیز گفت: به ما اعلام کرده‌اند تا 10روز آینده سامانه کارت بنزین بسته می‌شود. رییس هیات‌مدیره سندیکای جایگاهداران سوخت کشور درباره طرح برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت در کشور، گفت: براساس مقررات تعیین شده، هر شرکت صاحب برند باید مالکیت حدود 100جایگاه را در اختیار داشته باشد. حاج محمدرضا اضافه کرد: در گذشته، جایگاهداران، پیشنهادی را برای خرید سهام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به وزارت نفت ارائه کردند که وزیر نفت آن را رد کرد. وی، وجود ابهام در طرح برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت در کشور را یادآور شد و گفت: اعلام شده است که نزدیک به 6شرکت برای ثبت نام در برندسازی اقدام کرده‌اند.

رییس هیات‌مدیره سندیکای جایگاهداران سوخت کشور با بیان اینکه پس از آغاز اجرای طرح برندسازی، روند ساخت جایگاه‌های جدید عرضه سوخت متوقف شده است، ادامه داد: با توجه به مقررات جدید و با هدف تعیین تکلیف برندسازی، اکنون ساخت جایگاه‌های جدید متوقف شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر