اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۹۱

بویینگ تحویل هواپیما را

به سال 2017 موکول کرد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی «بویینگ» با تاکید بر اینکه تحویل هواپیما به ایران تا پایان سال جاری میلادی میسر نیست، گفت: فروش هواپیما به ایران یک فرصت برجسته برای بویینگ است و خرسندم که بگویم پیشرفت مداومی در این رابطه درحال حصول است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز «دنیس مولنبرگ» در حاشیه کنفرانسی در شیکاگو به خبرنگاران گفت: فروش هواپیما به ایران یک فرصت برجسته برای بویینگ است و خرسندم که بگویم پیشرفت مداومی در این رابطه درحال حصول است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری میلادی (۱۱دی) هواپیمایی به ایران تحویل داده نخواهد شد، گفت: موعد تحویل هواپیماها به ایران از یک تا چند سال متغیر خواهد بود. مدیرعامل بویینگ گفت: تعیین چارچوب قرارداد با ایران در مراحل پایانی است و همزمان روند دریافت مجوزهای مربوطه از دولت امریکا هم پیگیری می‌شود.


انجام خدمات زیر بنایی مسکن مهر پردیس با اعتبار دولتی

محسن نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تصمیم برای تجدیدنظر در دستورالعمل سوم طرح مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت: در صورت تصویب، خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر پردیس با اعتبار دولتی ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عنوان کرد: هم‌اکنون درحال مذاکره و برگزاری جلسات به نفع مشتریان مسکن مهر هستیم و به همین منظور جلسات متعدد و کمیته‌های مختلفی درحال برگزاری است و در تلاش هستیم با بازنگری در این دستورالعمل، خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر پردیس را با اعتبار دولتی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: متقاضیان مسکن مهر پردیس باید سهم و آورده خود را تکمیل کنند و شرکت عمران شهر جدید پردیس در برخی موارد با مشتریانی مواجه می‌شود که حتی در زمان تحویل واحد مسکونی هم آورده خود را تکمیل نکرده‌اند و آورده آنها کمتر از ۴۰میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حدود ۴۵۰۰واحد مسکونی در محله این شهر آماده شده است اما بسیاری از متقاضیان هنوز واحدهای خود را تحویل نگرفته‌اند و تعدادی هم هنوز تعهدات خود را به صورت کامل انجام نداده‌اند. نریمان به مهر گفت: یکی از دلایل عدم پرداخت سهم و آورده متقاضی به این موضوع بازمی‌گردد که بعضی از قراردادها در اختیار بنگاه‌های مشاور املاک قرار دارد در واقع برخی متقاضیان مسکن مهر پردیس، مشتری واقعی نبوده بلکه واسطه و دلال هستند. وی ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده به وزیر قرار است برای متقاضیان اصلی مسکن مهر، اقداماتی صورت گیرد و هر چه زودتر تصمیماتی در این زمینه اجرایی شود.


تمدید واگذاری زمین رایگان به محرومان

رییس بنیاد مستضعفان از تمدید برنامه واگذاری رایگان زمین‌های مسکونی، کشاورزی و تجاری به محرومان خبر داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال بنیاد وام ۲میلیارد تومانی با سود ۸ درصدی به متقاضیان پرداخت می‌کند. به گزارش تسنیم، محمد سعیدی‌کیا در آیین اعطای 1000سند زمین‌ مسکونی، کشاورزی و تجاری به مردم محروم استان مازندران ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 3000 سند دیگر در این استان تقدیم مردم شود. وی با بیان اینکه آیین‌نامه واگذاری رایگان املاک بنیاد به محرومان براساس تصمیم هیات امنای بنیاد مستضعفان تا دو سال دیگر تمدید شد، تصریح کرد: براساس توافق بنیاد علوی، بانک سینا و استانداری‌ها به افرادی که طرح‌های اشتغالزایی ارائه دهند، تسهیلات حداکثر تا 2میلیارد تومان پرداخت می‌شود.


طرح «زمین صفر»

در حال نهایی شدن

محمدسعید ایزدی، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری از نهایی ‌شدن طرح «زمین صفر» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دو پایلوت برای نوسازی بافت فرسوده محله سیروس و عودلاجان با همکاری شرکت‌های توسعه‌گر درحال انجام است.

ایزدی در گفت‌وگو با مهر افزود: شرکت عمران و بهسازی شهری، امکان واگذاری، ساخت، بهره‌برداری و فروش واحد مسکونی را در مدل «زمین صفر» مورد بررسی قرار می‌دهد. براساس مدل «زمین صفر» دولت در طول دوران مشارکت زمین را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد و طرفین درباره قیمت ساخت توافق می‌کنند؛ ضمن اینکه در ابتدای کار رقمی هم به عنوان سود سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، قیمت ساخت و نرخ سود مبنای توافق با توسعه‌گر محسوب می‌شود.

ایزدی بیان کرد: توسعه‌گر (انبوه‌ساز) در پایان پروژه سود خود را دریافت می‌کند؛ ضمن اینکه سند ساختمان هم به نام وی صادر می‌شود. به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، اجرای طرح زمین صفر این امتیاز را به انبوه‌ساز می‌دهد که نگرانی از بابت سوداگری و واسطه‌گری صاحب زمین نداشته باشد.

وی با اشاره به تفاهمنامه امضا شده با انبوه‌سازان گفت: براساس مفاد این تفاهمنامه در تلاشیم تا انبوه‌سازان را برای ورود به عرصه بهسازی و نوسازی شهری تشویق کنیم و طرح زمین صفر یکی از ابزارهای وزارت راه و شهرسازی برای ترغیب انبوه‌سازان به ساخت و ساز در بافت فرسوده است. ایزدی اضافه کرد: انبوه‌سازان تا امروز نقش توسعه‌گر را در بخش ساخت و ساز ایفا نمی‌کنند و در انتظار سفارش کار هستند که این موضوع در روند بهسازی بافت فرسوده اثرگذار بوده است. در طرح زمین صفر، یک قطعه زمین به صورت پایلوت از بلوک‌های آزاد و تملیک شده شرکت عمران و بهسازی در اختیار انبوه‌ساز قرار می‌گیرد سپس واحدهای مسکونی به صورت مشارکتی ساخته می‌شوند و شرکت عمران و بهسازی در مقابل سهم زمین از انبوه‌ساز واحد مسکونی ساخته ‌شده دریافت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر