بهبود فرآیند جذب سرمایه‎گذاری در بنادر کشور

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۹۰

مدیرکل امور مناطق ویژه، بازاریابی و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از بهبود فرآیند جذب سرمایه‎گذاری در بنادر خبر داده و گفته است: در حال حاضر ۲۴طرح سرمایه‌گذاری در بنادر آماده است.

مجتبی خوش‌نیت در بیست و دومین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که صبح دیروز در محل این سازمان برگزار شد، گفت: شناسنامه طرح‌های سرمایه‌گذاری (همانند احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث سیلوی غلات، احداث انبار و...) تهیه و در سایت سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، بدین صورت متقاضیان می‌توانند به سایت این سازمان مراجعه و با اطلاعات کامل نسبت به ارائه درخواست سرمایه‌گذاری در بندر مورد نظر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴طرح سرمایه‌گذاری در بنادر آماده است، گفت: از این تعداد، 8طرح در بندر امام، 3طرح در بندر انزلی، 6طرح در بندر شهیدرجایی و 2طرح مربوط به بندر نوشهر است. همچنین در بنادر چابهار و بوشهر نیز شناسنامه طرح‌ها در حال آماده‌سازی است.

مدیرکل امور مناطق ویژه، بازاریابی و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال تدوین و بارگذاری شناسنامه‌های جدید در سایت سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی درباره زمان لازم برای فرآیند سرمایه‌گذاری در بنادر گفت: در فرآیند سرمایه‌گذاری‌های گذشته حدود یک سال زمان صرف می‌شد، در حالی که در روش جدید حداکثر زمان مورد نیاز یک ماه در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه اخیرا یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر انزلی در مدت ۴۴روز انجام شد، گفت: این زمان، مطلوب ما نیست؛ به دنبال این هستیم که این پروسه به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

خوش‌نیت با اشاره به مکانیزه شدن پذیرش درخواست‌های سرمایه‌گذاری، گفت: نرم‌افزار قبلی در حال توسعه است به‌طوری‌که تا پایان سال جاری امکان پذیرش درخواست‌های سرمایه‌گذاری از طریق سایت سازمان بنادر و دریانوردی به وجود خواهد آمد. این نرم‌افزار به همه بنادر آموزش داده شده است.

وی با اشاره به بازنویسی دستورالعمل‌های مناطق ویژه اقتصادی بندری، گفت: تعداد ۹فقره از این دستورالعمل‌ها با رویکرد روان‌سازی و ساده‌سازی بازنویسی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر