اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۸۳

نشست مدیران کل منابع طبیعی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

ساری دکتر ستار بابایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری به مناسبت هفته ملی کودک و نیز در پیش رو داشتن روز جهانی کودک، به محل کار آقای مهندس گرجی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران رفت و به اتفاق مدیران روابط‌عمومی دو اداره کل جلسه‌یی یک‌ساعته برگزار شد. دکتر ستار بابایی در سومین سال مدیریت خود در این اداره کل برای سومین بار در این اداره کل حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های برگزار شده، آمادگی کامل خود را در همکاری با این مرکز برای فرهنگ‌سازی در مبحث منابع طبیعی در فرزندان این مرز و بوم از سنین کودکی اعلام کردند.

از طرفی آقای مهندس گرجی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، پیشنهاداتی را در راستای تعامل و همکاری دو دستگاه در برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و حضور کودکان و نوجوانان در عرصه‌های منابع ملی ارائه کردند.

در ادامه آقای ستار بابایی عنوان کرد: از آنجایی که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری برای دومین سال در حال تولید و پخش برنامه تلویزیونی سروش سبز است، پیشنهاد داد در برنامه زنده و ضبطی تلویزیونی مجموعه سروش سبز از توانمندی و پتانسیل آن اداره کل (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) استفاده شود و کودکان عزیز ما با حضور در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز مازندران با زبان شیرین و گویا و ضمنا تاثیرگذار خود بر جامعه، علاقه خود به جنگل و درخت و منابع طبیعی و محیط زیست را بازگو کنند تا بتوانیم فرهنگ منابع طبیعی را به عنوان معارف عمومی در نسل‌های جدید و از سنین بسیار پایین نهادینه کنیم. سپس مدیران روابط‌عمومی دو دستگاه به ارائه پیشنهادات اجرایی خود پرداخته و پس از تایید مدیران کل مربوطه، مقرر شد همکاری‌های دو دستگاه به شکل موثر و بیش از پیش آغاز شود.


راه‌اندازی سامانه الکترونیکی تجمیع یکپارچه اطلاعات مالی دانشگاه علوم پزشکی

ساری در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک، معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران سامانه الکترونیکی تجمیع یکپارچه اطلاعات مالی دانشگاه (تیام) به آدرس http://tiam.mazums.ac.ir را برای استفاده کارکنان خود در سراسر استان راه‌اندازی کرد تا بتوانند از طریق این سامانه به آرشیو اطلاعات مالی و فیش‌های پرداختی خود دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است، بستر‌سازی و تکمیل این سامانه از ابتدای سال ۹۴ با همکاری کارشناسان واحدهای IT و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شد و کماکان در حال گسترش و افزایش امکانات بیشتر جهت رفاه کارکنان است.


برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران

در مخابرات گلستان

گرگان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مهندس غلامعلی‌شهمرادی مدیرمخابرات گلستان و سرهنگ حاجی‌پور مشاور ارشد فرماندهی سپاه گرگان مراسم تجلیل از ایثارگران برگزار شد. ابتدا مهندس شهمرادی با توصیف جانفشانی ملت ایران در دفاع از میهن اسلامی و همچنین دستاوردهای 8سال دفاع مقدس، هدف از گرامیداشت دفاع مقدس در این هفته را یادآوری حماسه‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و حفظ دستاوردها وارزش‌های انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی گفت: مقاومت مردم ایران طی هشت سال دفاع همه‌جانبه و تحمل سختی‌ها در مقابل هجوم دشمن متجاوز موجب به زانو درآمدن دشمنان و عزت و سرافرازی امت مسلمان شده و استحکام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور را درپی داشته است که باعث خودباوری در عرصه دانش، پژوهش، فناوری و نیل به اهداف بلند در سازندگی ایران اسلامی شده است. مدیر مخابرات گلستان، دفاع مقدس را مظهر عزت، شجاعت و اقتدار ملت شریف ایران دانست. همچنین سرهنگ حاجی‌پور مشاور ارشد فرماندهی سپاه گرگان با تاکید بر اینکه 8سال دفاع مقدس را جانانه و سرافرازانه پشت‌سر گذاشتیم، گفت: دفاع مقدس یک گنجینه تمام‌نشدنی است که همواره از ارزش‌ها و افتخارات آن دفاع خواهیم کرد. وی گفت: دفاع مقدس یادآور ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی ملت نستوه و سرافراز ایران است، دفاعی همه‌جانبه و مستحکم که متکی به مردم است و ملت ایران به برکت 8سال دفاع مقدس امروز سرآمد و الگوی ملت آزاده جهان است. سرهنگ حاجی‌پور افزود: اگر حمایت و پشتیبانی ملت نبود رزمندگان در این جنگ نابرابر به پیروزی‌های بزرگ دست نمی‌یافتند. در پایان این مراسم از ایثارگرانی که بالاترین سابقه حضور در جبهه را داشتند، تجلیل به عمل آمد.


20سال از آخرین نقشه‌برداری از همدان می‌گذرد

همدان استاندار همدان گفت: نقشه‌برداری هوایی ضرورت توسعه استان است که متاسفانه 20 سال است که برنامه نقشه‌برداری و عکسبرداری انجام‌ نشده یا به صوت ناقص انجام‌ شده است. محمدناصر نیک‌بخت، دیروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با حضور رییس سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، با بیان اینکه کامل‌ترین عکس‌های هوایی مربوط به سال 35 توسط امریکایی‌ها انجام‌ شده بود، ادامه داد: یک دوره عکسبرداری هوایی در سال 46 انجام شد که اکنون پاسخگوی تغییرات حاصل‌ شده نیست. استاندار همدان با بیان اینکه رییس سازمان نقشه‌برداری کشور برای انجام عکسبرداری هوایی در استان قول داده بودند، افزود: سازمان نقشه‌برداری کشور برای انجام عکسبرداری هوایی نیروی آماده خدمت و امکانات و تجهیزات فراوان ندارد تا تنها منتظر متقاضی باشد بلکه در شرایط کمبود امکانات و نیرو استان را در اولویت قرار دادند. وی در ادامه به موضوع سرشماری نفوس و مسکن سال 95 اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا امکانات ادارات را برای ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری در اختیار خانواده کارکنان قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر