از منطقه

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۶۰

سعودی‌ها پول‌های خود را از امریکا جمع‌ می‌کنند

کمتر از یک هفته پس از تصویب قانون مجاز بودن شکایت از دولت سعودی به خاطر دخالت در حملات ۱۱سپتامبر، سعودی‌ها در حال جمع کردن پول خود از بازار امریکا هستند. به گزارش بلومبرگ، درحالی‌که کمتر از یک هفته از تصویب قانون علیه سعودی‌ها در امریکا می‌گذرد و حتی وتوی رییس‌جمهور این کشور نیز نتوانست از اجرای آن جلوگیری کند، سعودی‌ها به تکاپو افتاده و در حال جمع کردن پول نقد خود از بازار امریکا هستند. با توجه به اینکه اکثر افرادی که در حملات تروریستی 11سپتامبر نقش داشتند اتباع سعودی بودند، قانون جدید به خانواده قربانیان این حادثه اجازه داده است تا از دولت سعودی در این باره شکایت کنند. پیش‌تر نیز سعودی‌ها اعلام کرده بودند در صورت تصویب این قانون صدها میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از امریکا خارج خواهند کرد. در حال حاضر مقامات ارشد سعودی در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران در بازار نیویورک هستند. در میان این مقامات سعودی، رییس بازار سرمایه و همچنین رییس بازار بورس این کشور حضور دارند.


مزرعه خشخاش داعش در عراق به آتش کشیده شد

نیروهای عراق با همکاری اهالی شهر الشرقاط در شمال عراق، 4هکتار مزرعه گیاه افیونی خشخاش را آتش زدند. به گزارش ایرنا، نیروهای امنیتی عراق بعد از آزادی الشرقاط در 125کیلومتری شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین یک مزرعه خشخاش وابسته داعش در جنوب این شهر را پیدا کرده و با همکاری اهالی الشرقاط آن را به آتش کشیدند. عملیات آزادسازی الشرقاط 20سپتامبر 2016 آغاز شد.

منابع امنیتی عراق گفته‌اند که مزرعه کشف شده خشخاش 4هکتار مساحت داشته است. داعش برای برطرف کردن کسری مالی خود، به زراعت گیاه افیونی خشخاش روی آورده، ماده مخدر هروئین را در آزمایشگاه‌های موصل از این گیاه استخراج کرده و به فروش می‌رساند. این نخستین بار در عراق است که از کشف مزرعه گیاه افیونی خشخاش وابسته به داعش سخن گفته می‌شود.


بحران دیپلماتیک قطر و قزاقستان بر سر شاهین!

مرگ شاهین محبوب امیر قطر در جریان سفرش به قزاقستان موجب ایجاد بحران دیپلماتیک میان دو کشور شد. به گزارش واشنگتن پست، پرنده شاهین محبوب تمیم بن حمد، امیر قطر که از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه هدیه گرفته بود در جریان سفرش به قزاقستان هنگامی که در انبار گمرک این کشور نگه داشته شده بود، به دلیل شرایط نامناسب تلف شد و همین امر موجب اختلافاتی میان مسوولان قزاقستانی و بحران دیپلماتیک بین دو کشور شد. به گزارش منابع محلی تمیم بن حمد به دنبال این مساله روز جمعه قزاقستان را در حالی ترک کرد که از بدرفتاری با پرنده‌هایش به‌شدت عصبانی بود. مسوولان قطر یادداشت اعتراضی را تنظیم کرده و برای طرف قزاقستانی ارسال کردند اما سفارت قزاقستان تا این لحظه از پاسخگویی به این نامه و ارائه توضیحات خودداری کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر