اخبار بورس

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۴۸

رونمایی از نماد « نارون 1»

معاملات ثانویه نخستین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در بورس تهران با نماد نارون آغاز شد. از روز گذشته معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون در نماد «نارون1» آغاز می‌شود. به گزارش «تعادل» و به نقل از شرکت بورس، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل معامله 10میلیون تومان است. قیمت اسمی هر واحد1000تومان تعیین شده است. براساس این گزارش شرکت‌های تامین سرمایه بانک مسکن، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، سرمایه‌گذاری مسکن البرز و پارس مسکن سامان موسسان این صندوق را تشکیل می‌دهند. در ضمن شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نیکی گستر (سهامی خاص)، متولی نارون 1 است. مدیریت این صندوق را شرکت تامین سرمایه بانک مسکن (سهامی خاص) برعهده دارد، مدیریت ساخت صندوق نارون 1 برعهده شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند (سهامی خاص) است.


معرفی بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس و فرابورس

سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با 241هزار و 602سهامدار و بانک سرمایه با 302هزار و 841 سهامدار در پایان شهریورماه امسال در صدر بزرگ‌ترین شرکت بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار ایستادند. به گزارش «تعادل» و به نقل از سمات، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با 241هزار و 602سهامدار در پایان شهریورماه امسال در صدر بزرگ‌ترین شرکت بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستاد و ایران خودرو با 152هزار و 56 سهامدار و توسعه معادن روی ایران با 126هزار و 142سهامدار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. همچنین سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و سیمان فارس و خوزستان در مکان‌های چهارم تا دهم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی از نظر تعداد سهامدار هستند.

بر اساس این گزارش، بانک سرمایه با 302هزار و 841سهامدار در صدر بزرگ‌ترین شرکت‌های فرابورسی از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک دی با 180هزار و 964سهامدار و بانک مهر اقتصاد با 177هزار و 950سهامدار در رده‌های بعدی قرار گرفتند. بانک قوامین، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، بانک حکمت ایرانیان، صنایع پتروشیمی زنجان، پتروشیمی گلستان، احیای صنایع خراسان و اقتصادی و خودکفایی آزادگان نیز در مکان‌های چهارم تا دهم فهرست برترین شرکت‌های فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر