اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۴۴

نواخته شدن زنگ آغاز معاملات بورس

مدیرعامل بیمه البرز با حمایت از ایده بیمه مرکزی برای تعیین نرخ‌های تکلیفی باهدف ساماندهی و جلوگیری از نرخ شکنی‌های غیرفنی در صنعت بیمه گفت: شرکت‌هایی که نرخ‌های غیرفنی به مشتریان عرضه می‌کنند، با مشکلاتی چون کسری نقدینگی مواجه هستند. به گزارش ایرنا، سید رسول تاجدار روز چهارشنبه پس از نواخته شدن زنگ آغاز معاملات بورس که به مناسبت هفتمین سالگرد عرضه سهام این شرکت انجام شد، در جمع خبرنگاران درباره هشدار رییس کل بانک مرکزی درباره احتمال تعیین نرخ‌های تکلیفی اظهار داشت: بعد از مشکلی که برای یکی از شرکت‌های بیمه رخ داد (بیمه توسعه)، مسوولان بیمه مرکزی نگران توان شرکت‌ها در پوشش تعهدات خود به ویژه در رشته بیمه عمر هستند. وی با بیان اینکه رشته بیمه عمر شرایط خود را دارد و بیمه‌گر امروز حق بیمه دریافت می‌کند اما باید 10 سال بعد پاسخگوی تعهداتش باشد، گفت: درصورتی که شرکت‌های بیمه به نرخ‌گذاری غیرفنی ادامه دهند، نرخ‌گذاری تکلیفی در صنعت بیمه اقدام کاملا درستی خواهد بود. وی تصریح کرد: در شرایط امروز اقتصاد نمی‌شود یک شرکت بیمه عمر را با نرخ تضمینی 28درصد به بیمه‌گذار بفروشد که البته با تصمیم اخیر شورای عالی بیمه نرخ تضمینی به 16درصد کاهش یافت. نماینده دولت در بیمه البرز تاکید کرد: چطور می‌شود در شرایط امروز اقتصاد ایران سود 28درصدی در رشته بیمه عمر محاسبه و به بیمه‌گذار پرداخت کرد در حالی که بیمه‌گر باید حداقل 32درصد از این پولی که محل حق بیمه‌ها کسب می‌کند، عایدی داشته باشد. تاجدار تصریح کرد: این نرخ‌گذاری‌های غیرفنی نشان می‌دهد که شرکت یاد شده دچار مشکل نقدینگی است و می‌خواهد با ارائه این نرخ‌ها بخشی از مشکل خود را پوشش دهد. عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی به تازگی به شرکت‌های بیمه هشدار داده است که اگر به نرخ‌شکنی ادامه دهند، برای حفظ حیات و اعتماد صنعت بیمه، برای برخی رشته‌ها نرخ تکلیفی تعیین می‌کند. وی پیش از این نیز گفته بود، بیمه مرکزی باوجود اینکه طبق مصوبه شورای عالی بیمه می‌تواند، کف نرخ‌ها را اعلام کند اما نمی‌خواهد در این حوزه ورود کند اما اگر نرخ‌شکنی و ارائه نرخ‌های غیرفنی و رقابت‌های ناسالم ادامه یابد، ورود خواهد کرد. همتی که از خردادماه امسال بار دیگر سکان هدایت بیمه مرکزی ایران را بر عهده گرفته، بارها تصریح کرده است که شرکت‌های بیمه با اخلاق حرفه‌یی به اعتلای صنعت بیمه کمک کنند.



نشان ویژه جشنواره ملی نوآوری برای بانک انصار

بانک انصار دو نشان ویژه نخستین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را دریافت کرد. در آیین پایانی جشنواره ملی نوآوری محصول ایرانی که در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه و بهبود فرآیندهای نوآوری و ارزیابی و ممیزی این فرآیندها، برنامه‌ریزی و توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اجرا شد، دو محصول «طرح حاتم» و «پرداخت آنی جرایم راهنمایی و رانندگی در سامانه همراه بانک» بانک انصار حایز رتبه برتر شدند. به گزارش اداره کل بازاریابی و تبلیغات؛ در این آیین، اساتید داور و مدعو گزارش ارزیابی و معرفی محصولات نوآور را ارائه و در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز مدیران شرکت‌های برتر به تشریح تجربیات موفق خود پرداختند. در این گزارش همچنین آمده است: از آنجا که برگزارکنندگان این جشنواره با شناسایی و انتخاب محصولات و خدمات نوآورانه و معرفی شرکت‌های نوآور به جامعه، زمینه رقابت سالم و انتخاب بهترین‌ها را با رویکرد پاسخگویی به نیاز مشتریان فراهم می‌کنند، بانک انصار نیز در آن مشارکت جسته و محصولات خود را برای ارزیابی کارشناسان ذی‌ربط ارائه کرد و به استناد مزیت‌های رقابتی طرح‌های مذکور موفق به دریافت دو نشان ویژه شد و به عنوان بانکی با رویکرد نوآورانه و خلاقانه در رقابت با سایر رقبا به دنیای کسب وکار ایران اسلامی معرفی شد. بر پایه گزارش اداره کل بازاریابی و تبلیغات در آیین پایانی این جشنواره آقای رضازاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات و آقای حبیبیان، جانشین معاونت اعتبارات بانک انصار حضور داشته و به عنوان نمایندگان بانک، تندیس‌های برتر را دریافت کردند.


بانک صنعت؛ پیشتاز اعطای تسهیلات به طرح‌های قم

سیدصدرالدین موسوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: بانک صنعت و معدن بالاترین میزان پرداختی به صنایع استان قم را در راستای اجرای طرح رونق تولید داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جلسه کمیته بانکی ستاد تسهیل و نظارت بر عملکرد طرح رونق تولید سخن می‌گفت با بیان اینکه بانک صنعت و معدن با مبلغ ٤٠٠میلیارد ریال بیشترین پرداختی را داشته است، افزود: بانک ملت با ٢٠میلیارد ریال، بانک کشاورزی ١٧٠میلیارد ریال، بانک ملی ١٢میلیارد ریال، بانک سپه ٥٠میلیارد ریال، بانک تجارت 5میلیارد ریال و بانک صادرات نیز ٢٠میلیارد ریال پرداختی داشته و بانک‌های خصوصی نیز اقدامی در این راستا انجام ندادند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از آخرین اقدام‌های انجام شده برای رونق تولید در استان قم اظهار داشت: از مجموع تقاضاهایی که از حدود ٩٠٠واحد تولیدی در رابطه با اخذ تسهیلات صورت گرفته حدود ٥٠٠واحد آن جزو بخش صنعت و ٤٥٠واحد نیز در ارتباط با بخش کشاورزی است. احمد ذاکری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان نیز در سیزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم با تاکید بر اینکه ۷۰واحد صنعتی شایسته دریافت تسهیلات نبوده‌اند، گفت: برخورداری از بازار مشخص و توجه به برنامه‌ زیست محیطی از شروط اصلی پرداخت تسهیلات است. وی با اشاره به بانک‌های پیشتاز پرداخت تسهیلات گفت: بانک صنعت و معدن با پرداخت ۱۷فقره به میزان ۴۰میلیارد تومان، بانک ملت با پرداخت ۱۲فقره با جمع ۱۹میلیارد تومان و بانک ملی با 9 فقره به میزان ۹میلیارد تومان در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به فرآیند پرداخت تسهیلات گفت: اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب، بررسی و ارزیابی واجدان شرایط، تشکیل کمیته کارشناسی و ارجاع متقاضیان به بانک و عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات از قواعد اصلی اجرای فرآیند تسهیلات بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر