شانگهای مقصد جذاب کاری برای گردشگران

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۴۵

گروه گوناگون ورود گردشگران به هر کشوری با هدفی خاص صورت می‌گیرد. کشورهایی در بحث کار و سرمایه‌گذاری توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند و تعدادی هم با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تفریحی. در هر دو صورت گردشگران همواره‌ سرمایه‌های زیادی را به کشورهای مقصد وارد می‌کنند. در سال 2016 مسترکارت گزارشی را براساس دلیل ورود گردشگران به شهرهای مختلف ارائه کرده است. در این گزارش 20شهر مورد بررسی قرار گرفته است که در تمام این کشورها، مسافرت‌های تفریحی ‌درصد بالاتری را به‌ خود اختصاص داده است. در این میان تنها شانگهای است که بیشترین ورود گردشگر را براساس مسائل کاری دارد.

در میان این شهرها، براساس آخرین گزارش منتشر شده در سال 2016 استانبول بالاترین تعداد گردشگرانی را دارد که به قصد تفریح به این شهر می‌آیند. بر این اساس 90.8‌درصد گردشگران به قصد تفریح به استانبول وارد می‌شوند. این مساله نشان می‌دهد که کمتر گردشگری، ترکیه را برای مسائل کاری انتخاب می‌کند. بر این اساس تنها 9.2‌درصد گردشگران از ورود به استانبول، هدف کاری دارند.

بعد از استانبول، بارسلونا بیشترین تعداد گردشگرانی را دارد که به قصد تفریح به این شهر سفر می‌کنند. 90.3‌درصد از تعداد گردشگرانی که به این شهر وارد می‌شوند، هدف‌شان تفریح است و تنها 9.7درصدشان به قصد کار به این شهر سفر می‌کنند. بارسلونا شهری است که در تمام دنیا با جاذبه‌های گردشگری و توریستی‌- تاریخی‌اش شناخته می‌شود. بر این اساس کاملا طبیعی است که‌ درصد زیادی از گردشگران که قصد تفریح و سفر دارند این شهر را انتخاب کنند.

در این بررسی بعد از استانبول و بارسلونا، اوزاکای ژاپن است که بیشترین تعداد ورود گردشگرانی را دارد که به قصد تفریح سفر می‌کنند. 88‌درصد ورود گردشگران به این شهر، تفریحی و تنها 12‌درصد برای فعالیت‌های کاری یا اقتصادی است. اوزاکا آب‌و‌هوایی مرطوب و نیمه‌حاره‌یی دارد و این آب و هوا شرایطی را فراهم می‌کند تا در همه فصل‌ها، گردشگران این شهر را برای تفریح انتخاب کنند. علاوه بر این، اوزاکا جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد.

شهر بعدی پراگ است که در گزارش‌ها به عنوان مقصد گردشگری اروپا از آن یاد می‌شود. 87.2‌درصد گردشگرانی که به پراگ وارد می‌شوند به قصد تفریح این شهر را انتخاب می‌کنند و 12.8‌درصد برای فعالیت‌های اقتصادی یا کار به آن وارد می‌شوند. در این میان به نظر می‌رسد شهرهایی که جاذبه‌های زیادی برای گردشگری دارند شاید مقصد مناسبی برای فعالیت‌های کاری نباشند.

تایپه از شهرهای دیگری است که بیشتر مقصد تفریح برای گردشگران است. از بین گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند نزدیک به 86.6‌درصد آنها به قصد تفریح به تایپه می‌روند و 13.4‌درصد باقی‌مانده، این شهر را با اهداف کاری انتخاب می‌کنند. میزان گردشگرانی که به قصد تفریح به رم و نیویورک وارد می‌شوند، یک اندازه است. در هر دو شهر نزدیک به 86.4‌درصد از گردشگران به قصد تفریح این دو شهر را انتخاب می‌کنند و 13.6‌درصد از آنها با هدف اشتغال به این شهرها سفر می‌کنند.

رم با قدمت بالای تاریخی، بناهای قدیمی و آثار باستانی، جاذبه‌یی برای گردشگرانی است که قصد تفریح و استراحت دارند. شاید بر همین اساس هم باید رم را یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری اروپا دانست همچنین در این شهر آثار هنری بسیاری وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب است.

نیویورک نیز یکی از شهرهای مهم جهان به‌ حساب می‌آید. در این شهر مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگری باشد.

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد در تمامی شهرهای مورد بررسی ‌درصد ورود گردشگرانی که قصد تفریح دارند با تفاوتی فاحش بسیار بیشتر از‌ درصد گردشگرانی است که با هدف کار یا مسائل اقتصادی سفر کرده‌اند. در میان این شهرها فقط در شانگهای است که این درصدها تغییر کرده و جمعیت گردشگرانی که به قصد کار به این شهر سفر می‌کنند بیشتر از توریست‌هایی است که قصد تفریح دارند. در این شهر 45.4‌درصد گردشگران با هدف تفریح به این شهر وارد می‌شوند و 54.6‌ درصد آنها به قصد کار این شهر را انتخاب می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر