روی خط نیرو

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۴۳

بازگشت یارانه‌های نقدی

به صنعت برق

ایرنا| معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بخش عمده‌یی از درآمد سالانه 22هزار میلیارد ریالی فروش برق وزارت نیرو که پیش‌تر در قالب یارانه‌های نقدی به مردم پرداخت شده، در قالب مقوله «حمایت از تولید » به این صنعت بازخواهد گشت. هوشنگ فلاحتیان درباره پرداخت یارانه‌های نقدی که از محل فروش برق وزارت نیرو صورت گرفته، افزود: براساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده در دولت، مقرر شد بابت پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم از وزارت نیرو پولی کسر نشود و واریزی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها از عهده صنعت برق برداشته شد. به گفته این مقام مسوول، دولت از حدود 10روز پیش مصوبه‌یی صادر کرد که بر مبنای آن مبلغ 102ریال به‌ازای هر کیلو وات ساعت برق که پیش از این از درآمدهای شرکت توانیر برداشت و به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده بود، به حساب خزانه واریز شود.


کارون3، جزو برترین سدهای جهان

پاون| پروژه سد و نیروگاه کارون3 از سوی برگزارکنندگان دومین کنفرانس بین‌المللی سدهای بزرگ بتنی، جزو برترین سدهای بتنی جهان انتخاب شد.

بر اساس اعلام کمیته ملی سدهای بزرگ ایران، این انتخاب پس از ارزیابی در میان سدهای بزرگ بتنی دنیا صورت گرفت و پروژه کارون3 به همراه سه پروژه دیگر به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده اند.

دومین کنفرانس بین‌المللی سدهای بزرگ بتنی که توسط کمیته ملی سدهای بزرگ چین و با همکاری انجمن سدهای امریکا در کشور چین برگزار خواهد شد، کشور جمهوری اسلامی ایران و سد و نیروگاه کارون3 برنده جایزه بزرگ‌ترین سد بتنی شده است. در این ارزیابی که توسط هیات داوران متشکل از 10متخصص برجسته سدسازی انجام شده است، بر شاخص طراحی و اجرای سد بیشترین توجه و تمرکز بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر