اخبار حمل و نقل

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۳۳

امضای موافقتنامه توسعه حمل‌و‌نقل ریلی بار و مسافر

موافقتنامه اجرای طرح توسعه حمل‌و‌نقل ریلی بار و مسافر میان وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی امضا شد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته موافقتنامه اجرای طرح توسعه حمل‌و‌نقل ریلی بار و مسافر با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امضا شد. علی وکیلی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این موافقتنامه را امضا کردند. این موافقتنامه در ١٧ماده، 8تبصره و 4پیوست تهیه شده است. اعتبار موافقتنامه از تاریخ امضا و ابلاغ کتبی بین طرفین تا پایان سال ١٤٠٢ خواهد بود و در صورت توافق طرفین و اخذ مجوزهای قانونی قابلیت تمدید خواهد داشت.


شبکه حمل‌و‌نقلی ایمن اولویت نخست شهرهای جدید

محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه برخورداری شهرهای جدید از شبکه حمل‌ونقلی ایمن اولویت اول پروژه‌ها در این مناطق است، گفت: تمام شهرهای جدید کشور باید به چنین شبکه حمل‌و‌نقلی متصل شده و شرایط رفت و آمد ایمن را برای شهروندان و ساکنان از شهر جدید به شهر مادر فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نریمان در خصوص وضعیت بخش حمل‌و‌نقل در شهرهای جدید اظهار کرد: بدون شک برای اینکه بتوانیم شهرهایی استاندارد و سالم طراحی کنیم، باید آنها را به یک شبکه ارتباطی ایمن، قوی، آسان و سریع مجهز کنیم که این شبکه می‌تواند در شکل آزادراه یا قطار حومه‌یی شهری باشد و بدین طریق به شهر مادر متصل شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اولویت اقدامات این بخش را مساله برخورداری شهروندان از حمل‌و‌نقل سریع، آسان و ایمن چه از نظر جاده‌یی و چه ریلی دانست و افزود: برخورداری از محیط زیست سالم و تمیز، وجود فضاهای گردشگری، ورزشی، مذهبی، درمانی و... مناسب برای ساکنان این مناطق نیز از دیگر نکات مهم در ساخت این شهرها به شمار می‌رود که بدون شک از حقوق شهروندی محسوب می‌شود.


3.3درصد پیشرفت ماهانه قطعه یک آزادراه تهران- شمال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل متوسط پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران - شمال را ماهانه 3.3درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، علی نورزاد ابراز امیدواری کرد که در تامین منابع مالی قطعه اول آزاد راه تهران - شمال مشکلی پیش نیاید تا بتوان در بهار سال96 این قطعه زیر بار ترافیک برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزاد راه تهران - شمال اکنون به بیش از 65درصد رسیده است، گفت: در مدت باقی‌مانده از سال جاری باید این بخش از آزادراه ساخته و برای بهره‌برداری در بهار سال آینده آماده شود.


افزایش ۴۰۰برابری مراجعه پاییزه به مراکز معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه ۴۰۰برابر شده است.

به گزارش مهر، سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به اینکه مراکز معاینه فنی همچنان دوشیفته به خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: در حال حاضر مراکز معاینه فنی مانند روزهای ابتدایی مهر ماه شلوغ نیستند اما همچنان در دو شیفت به صاحبان خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: مراکز معاینه فنی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰۰درصدی داشته است. اما در حال حاضر توزیع زمانی مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی مناسب‌تر شده است و مراکز اعلام شده تا ۱۲شب به مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر