اخبار شهری

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۳۲

گسترش همکاری شهرداری تهران و متروپلیس

دیروز تفاهمنامه افزایش همکاری شهرداری تهران و انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان موسوم به متروپلیس منعقد شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این مراسم، با ابراز خوشحالی از حضور رییس متروپلیس در تهران پیش از برگزاری نشست شهرداران کلان‌شهرهای دنیا در بوگوتا، اظهار کرد: امیدوارم این سفر و امضای تفاهمنامه همکاری، فرصت مناسبی را برای همکاری‌های بیشتر و موثرتر شهرداری تهران و متروپلیس فراهم کند.

شهردار تهران با تاکید بر چالش‌های مشترک کلان‌شهرهای دنیا، ادامه داد: مشکلات آب، فاضلاب، محیط‌زیست، حمل‌ونقل، فضای سبز و بهداشت ازجمله چالش‌های همه شهرهاست؛ امیدوارم با حضور شما در ریاست متروپلیس این همکاری‌های فنی، اقتصادی و فرهنگی در شهر تهران و دیگر کلان‌شهرها برای برطرف کردن چالش‌های مشترک برقرار شود. وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش همکاری بین تهران و مونترال، تصریح کرد: همچنین این فرصت فراهم خواهد شد تا در آینده نزدیک ارتباط بین دو کشور برای تامین امکانات و رفاه بیشتر برای مردم در کنار رفت و آمد‌های علمی، اقتصادی و توریستی فراهم شود.

همچنین «دنیس کودر» شهردار مونترال نیز طی سخنانی بااشاره به اینکه در زمان حضورم در تهران شاهد تغییرات قابل‌توجه در این شهر بوده‌ام، تصریح کرد: ما شاهد آغاز عصر جدیدی در حوزه روابط بین‌الملل با شعار «جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید» هستیم؛ بر این اساس جهان براساس شهرها تعریف می‌شود نه کشورها.

شهردار مونترال با بیان اینکه تهران در دو دهه گذشته نقش بسیار مهمی در این سازمان بین‌المللی ایفا کرده است به امضای یادداشت تفاهم بین شهرداری تهران و متروپلیس، اشاره کرد و گفت: این یادداشت تفاهم می‌تواند بستری برای افزایش تعامل بین تهران و دیگر شهرهای ایران با متروپلیس باشد تا در چشم‌انداز اجلاس اسکان سازمان ملل متحد نقش شهرها برجسته شود. شهرداری تهران به مدت سه سال ریاست کمیسیون حکمرانی محلی و توسعه پایدار شهری را در متروپلیس برعهده داشته و در سال2005 نیز اجلاس این کمیسیون به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.


تصویب 2طرح برای رفع فضای منفی علیه شورا

عضو شورای اسلامی شهر تهران راهکار برون‌رفت از شرایط به‌وجود آمده در اجتماع را مودت و همگرایی بیشتر بین اعضای شورای شهر دانست. احمد دنیامالی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان سخنانی پیش از ورود به دستورات جلسه شورای شهر تهران بااشاره به تبصره38 قانون برنامه و بودجه گفت: شهرداری تهران باید گزارش عملکرد 6ماهه مالی خود را در قالب تبصره بودجه به شورای شهر تهران ارائه کند. به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شورای شهر تهران، وی در ادامه بااشاره به فضای ایجاد شده در خارج از مدیریت شهری گفت: این فضا به ضرر کل شورای شهر است و اگر هرچه زودتر تدبیری برای آن اندیشیده نشود زحمات 3سال و نیمه شورای شهر تهران زیر سوال می‌رود.

دنیامالی با بیان اینکه این فضا علیه حیثیت تمامی اعضای شورای شهر است، اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش این فضا نیاز به مهربانی و همگرایی بیشتری در شورای شهر تهران احساس می‌شود.

احمد حکیمی‌پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به فضای ایجاد شده علیه شورای شهر تهران گفت: دو طرح یک‌فوریتی و عادی برای رسیدگی به این موضوع در شورای شهر به تصویب رسید که باید هرچه سریع‌تر به اجرا در آید. وی اظهار کرد: شورای شهر تهران براساس وظیفه‌یی که دارد باید به این موضوع ورود کند.


شهرداری: فروش تراکم در دهه70 بوده است

شهرداری تهران در پاسخ به انتقاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران درخصوص فروش تراکم و هوا فروشی در شهرداری گفت: فروش تراکم در شهر تهران وجود ندارد و هرگونه صدور مجوز از کانال‌های قانونی براساس ضوابط و مقررات موجود همچون طرح جامع و تفصیلی و پهنه بندی‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌یی گفته است: در روز‌های اخیر به‌کرات شاهد انتقادها و اظهارنظر‌های غیرکارشناسی درخصوص موضوع‌های شهرسازی و معماری همچون فروش تراکم و اصطلاحاتی مانند هوافروشی هستیم. در حقیقت می‌توان این برداشت‌ها را به‌گونه‌یی ناشی از عدم اطلاع کافی برخی مسوولان از مبانی برنامه‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه شهری دانست که نهایتا منتج به ذکر این‌گونه مطالب و نتیجه‌گیری‌های نادرست می‌شود که حتی از زبان افراد غیرمتخصص نیز کمتر دیده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر