تکمیل مناقصه ۳ بندر شهیدرجایی تا پایان مهر

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۳۱

محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا ۲ماه آینده فراخوان عمومی بهره‌برداری ترمینال ۲ بندر شهیدرجایی انجام می‌شود، گفت: اواخر مهرماه امسال پاکت‌ قیمت‌های سرمایه‌گذاران ترمینال ۳ این بندر را دریافت می‌کنیم.

به گزارش فارس، محمد سعیدنژاد اظهار کرد: طرح مدیریت یکپارچه سواحل کشور در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و کارگروه استانی تشکیل شد تا نظارت و کنترل بر ساخت‌و‌ساز سواحل انجام شود. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در یک فراخوان اولیه در ترمینال شماره یک، ارزیابی کیفی و فنی پیشنهاددهندگان در حال انجام است و پس از آن، پیشنهاد قیمت را دریافت می‌کنیم. سعیدنژاد گفت: در ترمینال 2 بندر شهیدرجایی مطالعات به پایان رسید و روش کار مشخص شد که تا 2 ماه آینده فراخوان عمومی بهره‌برداری ترمینال برگزار می‌شود. وی افزود: در ترمینال شماره 3 که در حال توسعه است، ساخت اسکله‌ها با سرمایه سازمان بنادر انجام می‌شود که در بخش اول فراخوان داده‌ایم و پیمانکاران هم ارزیابی فنی شده‌اند که اواخر این ماه پاکت قیمت آنها دریافت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری و تجهیزات ترمینال 3، اسناد و مدارک در حال آماده شدن است که تا پایان آذرماه این اسناد آماده و سپس ارزیابی داخل سازمان برای ارزیابی سرمایه‌گذار ترمینال 3 انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در 6ماهه ابتدایی امسال تاکنون در بحث عملیات بندری 24.5درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته‌ایم و در بخش کانتینر این رقم 9درصد افزایش عملکرد بوده است. سعیدنژاد درباره واگذاری بندر شهیدبهشتی چابهار به سرمایه‌گذار هندی گفت: قراردادهای سرمایه‌گذاری بندر چابهار در اردیبهشت ماه امسال زمانی که نخست‌وزیر هند در ایران بود، اطلاع‌رسانی شد.

وی تاکید کرد: بندر به هیچ عنوان واگذار نمی‌شود، ضمن آنکه نیروی کار محلی خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر