تازه خبر

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۲۶

جمع‌آوری 1800متکدی

در تهران

ایسنا| فرماندار تهران با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه قضایی در موضوع جمع‌آوری کودکان متکدی، گفت: در حال حاضر تنها کودکان متکدی در سطح شهر مشاهده می‌شوند اما جمع‌آوری متکدیان زیر 15سال نیازمند همکاری دستگاه قضایی که تا این لحظه دستور خاصی صادر نشده است. عیسی فرهادی بر پیگیری جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تهران تاکید کرد و افزود: تا به امروز حدود 1800نفر از متکدیان بزرگسال از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند و از هفته آینده نیز بار دیگر جمع‌آوری مابقی آنها پیگیری می‌شود. وی افزود: در حال حاضر تنها کودکان متکدی زیر 15سال در سطح شهر تهران حضور دارند که جمع‌آوری آنها نیازمند همکاری دستگاه قضایی است انتظار می‌رود دستگاه قضایی برای این موضوع دستور ویژه‌یی را صادر کند تا با جمع‌آوری آنها چهره شهر تهران بیش از پیش تغییر کند. وی تاکید کرد: جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان بزرگسال برعهده شهرداری تهران و ساماندهی متکدیان کودک زیر 15سال برعهده بهزیستی قرار داده شده است.


اصلاح زمان پرداخت مستمری بازنشستگان

ایرنا| معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: آن دسته از بازنشستگانی که در سال گذشته تغییری در زمان دریافت مستمری خود نداشتند، زمان دریافت مستمری آنان در این مرحله اصلاح می‌شود. رحیم اردلان، علت این امر را اصلاح سامانه پرداخت عنوان کرد. اردلان به عدم تغییر در زمان دریافت مستمری بازنشستگانی که در سال قبل مشمول برنامه نظام پرداخت متمرکز مستمری بودند هم اشاره کرد و گفت: مستمری بازنشستگان این سازمان به صورت متمرکز پرداخت می‌شود. این مقام مسوول در تامین اجتماعی افزود: این برنامه، طی ماه‌های مهر، آبان و آذر اجرایی می‌شود و 2 گروه بازنشستگانی که اعلام شد در این دوره در هر ماه مستمری خود را با حداکثر سه روز تغییر، دریافت می‌کنند. اردلان ضمن قدردانی از همکاری و همفکری کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور و تمام بازنشستگانی شرکت‌کننده در برنامه پرداخت متمرکز مستمری، افزود: این برنامه برای برقراری عدالت در پرداخت مستمری و رفع همپوشانی‌ها اجرایی می‌شود. براساس آمار سازمان تامین اجتماعی 2میلیون و 900هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان هستند.


ورود 150دستگاه آمبولانس به ناوگان بهشت زهرا(س)

ایسنا| معاون خدمات شهری شهرداری تهران از افزایش 150دستگاه آمبولانس ویژه حمل متوفیان به بهشت زهرا(س) در آینده نزدیک خبر داد. مجتبی یزدانی، با اشاره به فرسودگی ناوگان بهشت زهرا (س) طی سال‌های گذشته گفت: به همین منظور 150آمبولانس حمل متوفی به مجموعه بهشت زهرا(س) اضافه می‌شود که این کار در جهت بهسازی سامانه حمل و نقل در این مجموعه در دستور کار قرار گرفت. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به زمان وارد شدن این خودروها به ناوگان مذکور خاطرنشان کرد: این تعداد خودرو به زودی وارد ناوگان می‌شوند و اگر به خودروهای بیشتری نیاز باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن به این تعداد افزوده خواهد شد. وی با بیان اینکه با جدیت موضوع نوسازی ناوگان آمبولانس‌های داخل و برون شهری سازمان بهشت‌زهرا‌(س) را دنبال کردیم، افزود: این کار درراستای برنامه 5سال دوم شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت که مباحث اعتباری، مالی و نقدینگی آن هم انجام شده است.


خشم کارگران

از تهدید حقوق بنیادین

ایلنا| دبیرکل خانه کارگر با به‌جا دانستن نقد‌هایی که این روزها ازسوی کارگران علیه لایحه اصلاح قانون کار مطرح شده است، گفت: برای صیانت از امنیت شغلی و معیشتی کارگران باید از قانون کار دفاع کرد. علیرضا محجوب با اعلام این مطلب در مراسم کنگره استانی تشکیلات خانه کارگر گفت: از نظر منتقدان قانون کار که درصدد بستر‌سازی برای مانور چرخ‌های سرمایه‌داری نوین هستند، فرقی نمی‌کند که حقوق صنفی کارگران در قانون اساسی یا مقاوله نامه‌های بنیادین سازمان تامین اجتماعی تصریح شده باشد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای ظرفیت‌های بر زمین مانده قانون کار گفت: از سال69 تاکنون حتی اجازه ندادند که مفاد قانون کار به صورت کامل در یک واحد صنعتی اجرایی شود. طبق ماده73 قانون برنامه توسعه، چارچوب اصلاح قانون کار معین است و البته کارگران نیز از اصلاحی که به بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنها منجر شود، استقبال خواهند کرد اما قطع یقین طرح موضوعاتی نظیر آنچه در لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون کار آمده است، نتیجه‌یی جز خشم کارگران را به همراه نخواهد داشت.


بهبود وضع بهداشت دختران دانش‌آموز

مهر| معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از بهبود وضعیت بهداشتی دختران دانش‌آموز در پی تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش خبر داد. اطهره نژادی در نشست بررسی نتایج تفاهمنامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و وزارت آموزش و پرورش بااشاره به نتایج این تفاهمنامه افزود: بهبود وضعیت بهداشتی و آموزشی دختران دانش‌آموز از اهداف این تفاهمنامه بود که اجرای شده است. وی ادامه داد: طرح‌ها و برنامه‌های ما در تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش، رویکرد پیش‌گیرانه داشت نه اینکه رنگ و بوی انفعالی داشته باشد. نژادی بااشاره به تفاهمنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده با دستگاه‌های اجرایی گفت: براساس ماده ۲۳۰برنامه پنجم توسعه و با توجه به آنکه در بودجه دستگاه‌های اجرایی ردیف خاصی برای زنان وجود ندارد، در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم بخشی از بودجه مورد نیاز برای عملیاتی کردن تفاهمنامه‌ها را معاونت امور زنان و خانواده در نظر بگیرد و بخش دیگر را دستگاه‌های طرف تفاهمنامه تقبل کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر