کمبود منابع مالی در صندوق امید

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۲۵

ایرنا|

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از کمبود منابع مالی این صندوق خبرداد و آن را از مشکلات جدی صندوق با توجه به جمعیت زیادی عنوان کرد که وارد بازار کار می‌شوند.

اصغر نوراله‌زاده افزود: جمعیتی بالغ بر 17میلیون نفر در کشور به‌سر می‌برند که بین 15 تا 29سال سن دارند و حدود 50.5درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند؛ اگر فرض کنیم 10درصد این مخاطبان را در سایت‌ها و تولیدات کوچک خانگی و کارگاهی حمایت مالی کنیم، بازهم صندوق توان مالی برای ارائه خدمت به این تعداد را ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درصد پایینی از افراد هستند که امکان راه‌اندازی کسب و کار و حمایت مالی از بانک‌ها و استخدام برای آنها فراهم است و از طرفی هم شمار آن 10درصدی که این صندوق می‌تواند از آنها حمایت کند، یک میلیون و 700هزار تن طی پنج سال است که به‌طور متوسط سالانه 250 هزار تن می‌شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، حمایت این صندوق از 250 هزار متقاضی در سال را رقم پایینی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال هر فرد، 20 میلیون تومان حمایت مالی نیاز داریم که حدود هفت هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهیم ولی منابعی که ما داریم یک هزار میلیارد تومان است و این موضوع، مهم‌ترین دلیلی است که نمی‌توانیم تمام جوانان متقاضی را حمایت کنیم.

نوراله‌زاده افزود: اگر این اتفاق در طول برنامه ششم رخ بدهد و دولت منابعی در اختیار این صندوق قرار دهد یا ما بتوانیم به عنوان عاملیت صندوق توسعه ملی باشیم تا طرح‌های خرد هم مثل طرح‌های بزرگ و ارزی در این صندوق سهمی داشته باشند، می‌توانیم برای تعداد زیادی از جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: جوانی که کارگاه کوچک راه‌اندازی می‌کند باید از صندوق توسعه ملی سهمی داشته باشد ولی نظام قانونگذاری ما هیچ‌وقت به این موضوع توجهی نکرده است و در قانون آورده‌اند که فقط کسب و کارهای بزرگ و متوسط، مشمول این

موضوع هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر