تعیین نرخ تکلیفی در صورت استمرار نرخ شکنی

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۸۹

رییس کل بیمه مرکزی گفت: اگر شرکت‌های بیمه به نرخ‌شکنی ادامه دهند برای حفظ حیات و اعتماد صنعت بیمه برای برخی از رشته‌ها نرخ تکلیفی تعیین می‌کنیم.

به گزارش «تعادل» عبدالناصر همتی در مراسم آغاز به کار نخستین شورای هماهنگی بیمه استان‌ها در اصفهان در جلسه‌یی با روسای شعب شرکت‌های بیمه استان اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که با استقبال روسای شعب برگزار شد، رییس کل بیمه مرکزی به درخواست مدیران منطقه‌یی بیمه‌ها از آغاز به کار شورای هماهنگی بیمه‌ها در اصفهان خبر داد و گفت: به طور قطع تشکیل مجدد این شورا می‌تواند همبستگی میان صنعت بیمه را افزایش دهد و امیدوارم سایر استان‌ها نیز این شورا را با حمایت سندیکای بیمه‌گران ایران احیا و دبیر خود را به بیمه مرکزی معرفی کنند.

وی همچنین از تعیین یک نماینده از سوی بیمه مرکزی در مناطق خبر داد و گفت: امیدوارم با اصلاح ساختار بیمه مرکزی به زودی شاهد یک نماینده ناظر از بیمه مرکزی در هر منطقه باشیم تا سرعت رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های شعب بیمه استان‌ها افزایش یابد.

رییس کل بیمه مرکزی خطاب به روسای شعب شرکت‌های استان اصفهان اظهار کرد: حداقل تعهد یک مسوول شعبه این است که نگذارد تخلف و نرخ‌شکنی در شعبه تحت مدیریتش رخ دهد.

همتی با اشاره به افزایش منابع و در مقابل تعهدات صندوق تامین خسارت‌های بدنی و همراهی خوب آن با بیمه مرکزی گفت: می‌توان منتظر اتفاق‌های خوب در صنعت بیمه بود و اگر شرکت بیمه‌یی در بحث پرداخت دیات با مشکل نقدینگی مواجه شد، می‌تواند از صندوق کمک بگیرد.

وی با ابراز خرسندی از ترکیب نیروهای جوان و پیشکسوت در مدیریت‌های شرکت‌های بیمه گفت: باید با تقویت این ترکیب بتوانیم معضل نیروی انسانی و ضعف مدیریت در صنعت بیمه را برطرف کنیم. البته پژوهشکده بیمه نیز درحال ایجاد دوره‌های تخصصی برای مدیران صنعت بیمه است که این خود به صلاحیت حرفه‌یی مدیران کمک می‌کند.

رییس شورای عالی بیمه ساده‌سازی مفاهیم و قانون مقررات بیمه را از برنامه‌های مهم صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: باید برای افزایش ضریب نفوذ بیمه به سمت ایجاد رشته‌های بیمه‌یی جدیدی چون زلزله برویم و از رقابت‌های ناسالم در رشته‌های زیان‌دهی چون شخص ثالث و درمان پرهیز کنیم.

در ادمه روسای شعب شرکت‌های بیمه استان اصفهان درخواست‌های خود از رییس کل بیمه مرکزی را مطرح کردند.

لازم به ذکر است، این نشست به میزبانی مدیرکل استان اصفهان بیمه ایران و با حضور معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و دبیرکل سنددیکای بیمه‌گران ایران برگزار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر