روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۸۳

قانون مربوط به تعیین‌تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی-ایرنا|رییس‌جمهوری قانون اصلاح تبصره(10) ماده(17) قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. این قانون در جلسه علنی چهارشنبه سوم شهریور تصویب و در تاریخ 17/6/1395 به تایید شورای نگهبان رسیده است. در بخشی از تبصره10 این قانون آمده است: «وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را همچنین حق‌التدریسان غیرمستمر را که قبل از سال1391 با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند برای تامین نیروی حق‌التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری باتوجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌یی و سنوات همکاری با آن وزارتخانه به‌کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.»

سوریه هرگز تجزیه نخواهد شد- ایرنا| علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته در دیدار با «دیرک وندرمان» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک و هیات همراه وی روابط ایران و بلژیک را حسنه عنوان کرد و گفت: طرفین دو قرن روابط حسنه را تجربه می‌کنند و دوستان ما در وزارت خارجه برای توسعه و روابط همه‌جانبه با بلژیک اولویت قائل هستند. وی همچنین افزود: سوریه هرگز تجزیه نخواهد شد و تنها راه‌حل بحران سوریه احترام به خواسته مردم و حفظ تمامیت ارضی این کشور است.

تماس نزدیک با ایران برای حل اختلافات- تسنیم| رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه با حضور در مراسم افتتاحیه بخش دوم بیست‌وششمین دوره قانون‌گذاری مجلس ملی ترکیه بااشاره به اختلاف‌نظر در برخی مسائل منطقه‌یی با جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشورم برای عبور از تفاوت‌ها در دیدگاه‌ها با ایران در مسائل سوریه و عراق تماس‌های فشرده برقرار کرده است، افزود: ایران یکی از مهم‌ترین بازیگران منطقه است. ما برای عبور از تفاوت در دیدگاه میان دو کشور به‌ویژه در مسائل عراق و سوریه، تماس نزدیک و فشرده‌یی با ایران داریم. وی ادامه داد: ما با ایران طرح‌های مهم و جدی همکاری در زمینه‌هایی چون انرژی، حمل‌ونقل، زیرساختی و فرهنگی می‌توانیم داشته باشیم. با رهیافتی که بتوانیم مشترکات بین دو کشور را برجسته‌ کنیم، می‌توانیم روابط را بیش از پیش توسعه دهیم.

سفر 2روزه روحانی به ویتنام- ایسنا| تارنمای ویتنام‌نیوز به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که قرار است حسن روحانی به دعوت ترانگ تان سانگ همتای ویتنامی خود بازدیدی 2روزه از این کشور جنوب شرقی آسیا داشته باشد. طبق اعلام این سایت، سفر روحانی به ویتنام در تاریخ پنجم تا هفتم اکتبر (14 تا 16مهرماه) انجام می‌شود.

ادعای مشارکت غرب در تامین امنیت منطقه‌ای دروغی بزرگ است- ایسنا| علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با رییس سرویس اطلاعاتی عراق با اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در زمینه مقابله و مهار تروریسم به دستگاه‌های ذی‌ربط در عراق اظهار کرد: ایجاد امنیت پایدار در عراق از اولویت‌های غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است. شمخانی همچنین بااشاره به تجربه موفق بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی برای ایجاد امنیت در عراق که با شکست مفتضحانه عناصر تروریسم و حامیان منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی آنان همراه بود، افزود: ادعای مشارکت غرب در تامین امنیت منطقه‌یی دروغی بزرگ است که نتایج خونبار و پرهزینه آن در بسیاری از کشورهای منطقه قابل‌مشاهده است.

طرح دستورالعمل تامین امنیت مراسم مذهبی-فارس| محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور پیرامون تمهیدات معاونت متبوعش برای برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری در امنیت کامل، گفت: باتوجه به احتمال تهدیدات تروریستی، دستورالعملی برای تامین امنیت مراسمات مذهبی به‌صورت ویژه آن هم برای نخستین‌بار تهیه کردیم که در شورای امنیت کشور طرح و پس از تصویب ابلاغ خواهد شد. ذوالفقاری پیرامون تمهیدات معاونت متبوعش برای برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری در ایام محرم در امنیت کامل گفت: دستورالعملی به‌صورت خاص و ویژه و آن هم برای نخستین‌بار تهیه کردیم که در شورای امنیت کشور طرح می‌شود و در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد. وی افزود: با این دستورالعمل تمام کشور اعم از شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها مکلف خواهند شد براساس آن اقدامات مضاعفی را برای امنیت مراسمات مذهبی انجام دهند.

اصولگراها باید به‌دنبال چهره‌های تازه باشند-ایلنا| استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عدم حضور احمدی‌نژاد در آرایش سیاسی اصولگرایان تاثیرگذار خواهد بود، گفت: اصولگرایان باید چهره‌های دیگری را مطرح کنند. اطلاعاتی دارم مبنی بر اینکه اجماع بر سر یک فرد در جریان اصولگرا تقریبا نزدیک به محال است. آیت‌الله محسن غرویان درمورد مساله منع احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات عنوان کرد: فکر می‌کنم 3دلیل عمده برای منع احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات وجود داشت؛ دلیل اول روحیات شخصی و خصوصیات شخصی احمدی‌نژاد است، دلیل دوم نیاز کشور به آرامش است و سوم به نظر من این است که ما در شرایط منطقه وضعیت خاصی داریم، وضعیت سوریه، عراق و دیگر کشورها اقتضا می‌کند که دولتی بر سر کار باشد تا بتواند روابط متعادلی با کشورهای منطقه داشته باشد.

شرکت‌های فرانسوی «بازار سلامت» ایران را از دست ندهند-مهر| سفیر فرانسه در ایران، دیروز با حضور در دفتر وزیر بهداشت، با سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر بهداشت در دیدار سفیر فرانسه در تهران، گفت: شرکت‌های فرانسوی اگر به منافع درازمدت فکر می‌کنند، بازار سلامت ایران را ازدست ندهند. هاشمی ضمن قدردانی از تلاش «فرانسوآ سنمو» سفیر فرانسه در ایران برای گسترش و ارتقای روابط دو کشور به روابط دیرینه انستیتو پاستور ایران با انستیتو پاستور فرانسه اشاره کرد و گفت: مطلع شده‌ایم که رییس انستیتو پاستور فرانسه به‌زودی به ایران خواهد آمد. هاشمی یکی از راهکارهای گسترش روابط دو کشور در زمینه پزشکی را برگزاری مشترک کنگره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور محققان دو کشور عنوان کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر