آمادگی ایران برای همکاری با نروژ در حمل «ال‌ان‌جی»

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۷۴


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از آمادگی این شرکت برای همکاری با شرکت‌های نروژی در بخش حمل محموله‌های گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) خبر داد. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، در دیدار با «دیلک آیهان» معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ، اعلام کرد: با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) زمینه‌های همکاری بیشتری میان ایران و نروژ فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران، هم‌اکنون با تعداد زیادی از شرکت‌های نروژی در حوزه تامین قطعات و تجهیزات کشتی، بیمه، رده‌بندی و کلاس همکاری دارد، اظهار کرد: امیدواریم همکاری با نروژی‌ها گسترش یابد. صفایی به حجم عظیم ذخایر گازی ایران اشاره کرد و گفت: ایران برنامه گسترده‌یی برای تولید و صادرات گاز دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: این شرکت آمادگی دارد تا با شرکت‌های نروژی در حمل محموله‌های ال‌ان‌جی همکاری کند. وی دیگر زمینه همکاری با شرکت‌های نروژی را در زمینه سوخت‌رسانی دریایی عنوان و تصریح کرد: ایران دارای مزیت و موقعیت خوبی در این بخش است.

معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ، در این دیدار از آمادگی این کشور برای گسترش همکاری‌ها با شرکت ملی نفتکش ایران در بخش‌های مختلف خبر داد. وی به اجرایی شدن برجام و تاثیر آن در روابط ایران و نروژ اشاره کرد و یادآور شد: ما آماده افزایش همکاری‌ با شرکت ملی نفتکش ایران در بخش‌های تامین قطعات کشتی، رده‌بندی، کلاس و حوزه‌های مربوط به حمل‌ونقل دریایی هستیم. معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ بااشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های‌ دریایی و کشتیرانی نروژ به گسترش همکاری‌ها با شرکت ملی نفتکش ایران گفت: افزون بر حوزه‌های یادشده، آمادگی داریم با شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه پروژه‌های ال‌ان‌جی و کشتی‌های ال‌ان‌جی همکاری کنیم. به گزارش شرکت ملی نفتکش ایران، وزیر نروژی در این دیدار، از مقام‌های شرکت ملی نفتکش ایران برای سفر به نروژ برای شناسایی و آشنایی شرکت‌های نروژی با ظرفیت‌های این شرکت دعوت کرد. آیهان، را در این دیدار، مسوول سازمان بنادر و دریانوردی نروژ، مدیرعامل اتحادیه مالکان کشتی این کشور، مدیران شرکت‌های کشتیرانی و دریایی بزرگ و مهم نروژ، مقام‌های موسسه کلارکسون و مسوولان فدراسیون صنایع نروژ و جمعی دیگر از مسوولان دریایی این کشور همراهی می‌کردند.


امریکا به نظارت بر اینترنت پایان داد

دولت امریکا روز شنبه به نقش نظارت رسمی خود بر اینترنت پایان داد و مدیریت سیستم آدرس آنلاین را به یک نهاد غیرانتفاعی جهانی سپرد. به گزارش ایسنا، وزارت بازرگانی امریکا اعلام کرد قراردادش با سازمان جهانی نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی -آیکان- به پایان رسیده است. به این ترتیب آیکان از این پس ازسوی سهامدارانش که متشکل از مهندسان، دانشگاهیان، شرکت‌ها و گروه‌های دولتی و غیردولتی هستند، اداره خواهد شد. این اقدام بخشی از یک برنامه چند دهه‌یی ازسوی امریکا برای خصوصی کردن اینترنت است و حامیان این اقدام می‌گویند مستقل شدن فعالیت آیکان به حفظ یکپارچگی اینترنت در سراسر جهان کمک خواهد کرد. به گفته مقامات آیکان و امریکا، قرارداد نظارت امریکا بر این سازمان به عنوان ناظر بر این بخش مهم که در آن دامنه‌ها و آدرس‌های اینترنتی ایجاد می‌شوند، به واشنگتن یک نقش نمادین داده بود. اما منتقدان که شامل برخی قانونگذاران امریکا هستند، معتقدند این اقدام بذل و بخشش ازسوی واشنگتن بود که ممکن است به حکومت‌های خودکامه اجازه دهد کنترل اینترنت را به دست بگیرند. آخرین تلاش مخالفان برای جلوگیری از وقوع چنین رویدادی، یک شکایت تنظیم شده ازسوی چهار ایالت امریکا بود که با مخالفت قاضی فدرال برای صدور فرمان توقف انتقال مدیریت، شکست خورد. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، «لارنس استریک لینگ» که مسوول واحد نظارتی در وزارت بازرگانی امریکا بود، روز شنبه با صدور بیانیه کوتاهی، انجام شدن روند انتقال سازمان تخصیص ارقام اینترنتی (IANA) را تایید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر