کمبود ۱.۵ میلیون مسکن در کشور

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۴۷

رییس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران با تاکید بر اینکه در این شهر کمبود مسکن نداریم و این مطلب را آمار واحدهای خالی از سکنه تایید می‌کند، گفت: در هیچ مقطعی ساخت‌وساز در کشور معادل تقاضا نبوده و در حال حاضر ۱.۵میلیون کمبود مسکن در کشور داریم.

به گزارش فارس، حسن محتشم درخصوص اینکه آیا باتوجه به گفته مسئولان دولتی که در دوره پیش رونق هستیم، ساخت‌وساز روند بهتری پیدا کرده است، گفت: وضعیت ساخت‌وساز براساس صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته تاحدودی روند بهتری پیدا کرده است، هرچند باید نتیجه صدور پروانه ساخت‌وساز در سال جاری را در سال آینده جست‌وجو کرد.

وی بااشاره به اینکه طبق آمارهای منتشر شده در 5ماهه اول امسال بازار مسکن و تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است اما هنوز ساخت‌وساز روند رو به رشد آنچنانی نداشته است، اظهار کرد: ساخت‌وساز در هیچ مقطعی در کشور معادل تقاضا نبوده و همواره از تقاضا عقب بوده است.

محتشم ادامه داد: طبق طرح جامع مسکن که ازسوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است تا 10سال آینده باید سالی یک‌میلیون مسکن در کشور تولید شود تا به نقطه سر به سر از لحاظ تولید و تقاضا برسیم.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان تهران بااشاره به اینکه عدم رونق ساخت‌وساز به‌دلیل نبود تقاضا نیست، گفت: به هر حال سرمایه‌گذاران دوست دارند به نوعی فعالیت کنند که سرمایه آنها زودتر بازگشت سرمایه داشته باشد، بنابراین اگرچه حدود 4سال است مسکن در رکود است، اما سابقه تاریخی نشان داده که بهترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری بخش مسکن بوده است.

محتشم ادامه داد: به هر حال باتوجه به اینکه در کل کشور 1.5میلیون کمبود مسکن داریم باید سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود تا به نقطه تعادل برسیم.

وی گفت: در حال حاضر در تهران به‌دلیل وجود خانه‌های خالی از سکنه کمبود مسکن نداریم اما به هر حال این واحدها به‌دلیل نبود قدرت خرید خالی از سکنه مانده‌اند.

به گفته وی، دولت می‌تواند با پرداخت تسهیلات مسکن کمک بزرگی به بالا بردن قدرت خرید متقاضیان مسکن کند.

محتشم گفت: ساختمان‌های تهران مشکل سازه ندارند، اما به‌دلیل قیمت و سود بیشتر آن کیفیت لازم در برخی ساختمان‌ها اجرا نمی‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر