جامعه

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۴۳

بهبود معیشت معلمان

نیاز آموزش کشور

ایسنا|دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان قشر قانعی بوده و زیاده‌خواه نیستند و با حداقل‌ها زندگی می‌کنند، گفت: با این حال باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، حقوق معلمان باید بیش از این باشد و دولت و مجلس باید در این خصوص به آموزش وپرورش کمک کند.

مهدی نویدادهم با بیان اینکه معلمان باید آمادگی داشته باشند تا زمینه تربیت‌پذیری دانش‌آموزان را فراهم کنند، ادامه داد: معلم باید به نظر، خواسته، انتخاب و اندیشه دانش‌آموز احترام بگذارد و در فضایی که وی می‌پسندد به گفت‌وگو و تعامل پرداخته و در او اثر بگذارد. این امر مهم زمانی اتفاق می‌افتد که معلم از محبویت لازم برخوردار باشد. معلم محبوب می‌تواند مقبول باشد. باید در انتخاب، توانمندی، آرامش درونی، حقوق و معیشت معلم در آموزش وپرورش دقت شود.

وی افزود: معیشت معلمان دچار مشکلاتی است هرچند در این دولت تلاش شده تا حقوق معلمان افزایش یابد و رتبه‌بندی معلمان تا حدودی به اجرا در بیاید، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور، حقوق معلمان باید بیش از این باشد.


۳۵درصد جمعیت

فاقد بیمه بازنشستگی

مهر| کارشناس امور بیمه‌یی و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کشور ما ۳۵درصد خلأ پوششی در بخش بازنشستگی دارد، گفت: این یعنی ۳۵درصد از اقشار جامعه فاقد بیمه بازنشستگی هستند.

علی حیدری در ارتباط با مساله بازنشستگی گفت: بحث بازنشستگان یک مقوله فرهنگی و اجتماعی است. بخش‌های بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی از حوزه‌های اصلی به لحاظ مباحث معیشتی و درمانی بازنشستگان است اما بخش مهم‌تر مساله فرهنگی و اجتماعی مربوط به بازنشسته‌ها است.

کارشناس امور بیمه‌یی و تامین اجتماعی گفت: از شاخصه‌های اصلی که در ارزیابی نظام بیمه‌یی وجود دارد بحث فراگیری و پوشش خدمات بیمه‌ای است. کشور ما در این حوزه ۳۵درصد خلأ پوشش در بخش بازنشستگی دارد و یعنی ۳۵درصد از اقشار جامعه ما فاقد بیمه بازنشستگی هستند. از نظر شاخص بعدی که شاخص جامعیت است، بازنشستگان ما از همه عناوین خدمات بیمه‌یی به‌طور کامل برخوردار نمی‌شوند. اگر ما فراگیری را کامل و عناوین خدمات را جامع کردیم، این خدمات باید جوابگوی نیازهای فرد باشد.


محرومیت‌زدایی اولویت سپاه است

ایرنا| جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا، محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان و ایجاد امنیت پایدار را اولویت وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست.

مجید ارجمندفر در همایش افتتاح سراسری بیش از هزار پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در سنندج، افتتاح پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی را درراستای انجام وظایف سپاه و عملی کردن فرمایش فرمانده کل قوا دانست و افزود: هم‌اکنون قرارگاه سازندگی خاتم پروژه‌های زیرساختی در امر محرومیت‌زدایی دنبال می‌کند. وی اظهار کرد: در هفته گذشته همزمان با افتتاحیه پروژه‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه دو هزار پروژه در کشور افتتاح شد. به گفته وی، سپاه امروز در عرصه‌های مختلف خدمات ارزشمندی در مناطق محروم و کم برخوردار ارائه کرده و درراستای توسعه بهداشت و درمان اقدام به استقرار بیمارستان صحرایی در مناطق محروم کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر