اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۳۶

10 هزار نفر ساعت آموزش تخصصی و عمومی

ساری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: در6 ماه اول سال تعداد ۹دوره تخصصی و ۱۱دوره عمومی آموزشی برای کارکنان و کارآموزان منطقه ساری برگزار شد. حسینعلی طالبی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه حیات سازمان‌ها به دانش، آگاهی و مهارت‌های گوناگون و جدید وابسته است، اظهار کرد: همه ساله دوره‌های آموزشی متنوع با هدف ارتقای سطح کیفی مهارت‌های فردی و عملکردی کارکنان در منطقه ساری به اجرا درمی‌آید و از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۰دوره آموزشی برای کارکنان رسمی، قرارداد مدت معین و پیمانکاری برگزار شد. حسینعلی طالبی این دوره‌های آموزشی را پویا کردن کارکنان در نیل به اهداف سازمان دانست و عنوان کرد: ۹دوره تخصصی برای تعداد ۱۷۹نفر در ۱۴۶ساعت و مجموع ۲۹۱۶نفر ساعت و ۱۱دوره به صورت عمومی برای تعداد ۵۰۲ نفر در ۶۰ ساعت و مجموع ۲۶۳۴نفر ساعت در 6 ماه اول سال توسط واحد آموزش منطقه ساری برگزار شد. وی ادامه داد: برای ۲۰نفر از کارآموزان دانشگاهی معادل ۴۸۰۰نفر ساعت دوره آموزشی برنامه‌ریزی و اجرا شد. طالبی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی و توجه جدی به مبحث آموزش درجه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می‌رود که منطقه ساری با برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر، متنوع و تخصصی تلاش چشمگیری داشته است.


تکثیر طبیعی ماهیان خاویاری دریای خزر

ساری مدیرکل شیلات مازندران گفت که جمهوری اسلامی ایران تنها کشور حاشیه دریای خزر است که به صورت جدی نسبت به تکثیر طبیعی ماهیان خاویاری و حفظ ژنتیکی ذخایر این دریا اهتمام دارد. حسینعلی رستمی افزود: درحال حاضر تنها ایران با تشکیل گارد حفاظتی و استقرار آنان در مسیر دهانه‌های رودخانه‌های منتهی به دریای خزر از صید ماهیان خاویاری درحال تخم‌ریزی در این منطقه جلوگیری می‌کند. فصل تخم‌ریزی ماهیان خاویاری از نیمه دوم اسفند شروع می‌شود و تا پایان اردیبهشت ادامه می‌یابد.


افزایش امید به زندگی در قزوین

قزوین ‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ارائه تازه‌ترین آمار از وضعیت سلامت استان گفت: سن امید به زندگی در استان قزوین از 73سال به 77.3سال در سال 1394 افزایش یافت. سیدسعید اسکویی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت تشریح برنامه‌های روز جهانی قلب و فاکتور‌های خطر‌ مرتبط با آن که در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه سن امید به زندگی هر ساله به علت بالا رفتن سواد عمومی، بهبود وضعیت رفاهی و خدماتی، کاهش آمار تصادفات و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته درحال افزایش‌ است. وی با اعلام اینکه میانگین سن امید به زندگی در استان قزوین از 73سال در سال 1383 به 77.3سال در سال 1394 رسیده است، خبر داد: این آمار به‌ صورت تفکیک ‌شده در میان خانم‌ها به 77.6سال و در آقایان به 76.3سال می‌رسد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به 5 عامل اصلی کاهش سن امید به زندگی تصریح کرد: چاقی، کم‌تحرکی، دیابت، فشار خون و مصرف سیگار و قلیان از عوامل اصلی کاهش سن امید به زندگی است که با شناخت هر کدام می‌توان راهکارهای مناسب برای مقابله با آن پیدا کرد.


150مغازه پاساژ قائم خرم‌آباد از بین رفت

خرم‌آباد ‌‌مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: 150واحد تجاری پاساژ قائم خرم‌آباد در آتش‎سوزی به صورت 100درصدی از بین رفتند. رضا آریایی اظهار کرد: از مجموع 150واحد تجاری در پاساژ قائم خرم‌آباد همگی 100درصد دچار خسارت شدند، افزود: علت وقوع آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده و راهکارهای قانونی در راستای کمک به خسارت‌دیدگان در دست بررسی است. وی بیان کرد: با همکاری شهرداری، آتش‌نشانی، بازرسی استانداری، امور اصناف و فرمانداری خرم‌آباد، شرکت برق و نمایندگانی از خسارت‌دیدگان با محوریت مدیریت بحران استان گزارشی تهیه شده تا راهکارهای اجرایی و قانونی پیشنهاد شود تا این مهم در تهران تصمیم‌گیری نهایی شود. آریایی گفت: قطعا واحدهایی که تحت پوشش بیمه باشند تا سقفی که بیمه کرده‌اند، خسارت به آنها از طریق شرکت‌های بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.


افزایش کشف 46 درصدی کالای قاچاق

گچساران فرمانده انتظامی گچساران گفت: طی 6ماهه نخست سال کشف کالای قاچاق در شهرستان گچساران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46درصد افزایش داشته است. سرهنگ «علی‌کرم بازیان» افزود: نیروی انتظامی در برقراری امنیت جامعه به جد تلاش می‌کند. وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال کشف کالای قاچاق در شهرستان گچساران نسبت به مدت مشابه پارسال 46درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده 19میلیارد و 219میلیون و909هزار و 465ریال بوده است. بازیان افزود: در این خصوص 55 دستگاه خودرو توقیف و 122نفر نیز دستگیر شدند.


استخراج 370 میلیون تن مواد معدنی در کشور

شهرکرد رییس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: در نیمه نخست امسال 370میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج شد. نادعلی اسماعیلی دیروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، ذخایر معدنی کشور را 60 میلیارد تن عنوان کرد. به گفته وی، سازمان نظام مهندسی معدن کشور در تمامی استان‌ها فعال و دارای 35هزار نفر عضو است که از این تعداد 73درصد آنها مرد و مابقی بانوان هستند. به گفته وی حدود 38درصد اعضای نظام مهندسی معدن فارغ‌التحصیل رشته‌های معدن، 50درصد زمین‌شناس، هشت درصد نقشه‌بردار، یک درصد متالوژ و هفت درصد سایر رشته‌ها هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر