روابط اقتصادی فنلاند با ایران افزایش می‌یابد

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۳۴

هاری کمراینِن

سفیر فنلاند در ایران

این سومین سفر من به استان سمنان است و باید به این نکته اشاره کنم که براساس برنامه‌ریزی‌های دولت فنلاند روابط اقتصادی دو کشور فنلاند و ایران افزایش می‌یابد. رییس‌جمهوری فنلاند آبان امسال برای ایجاد زمینه برای افزایش ارتباطات دوجانبه در تمام حوزه‌ها به ایران سفر می‌کند و مواردی چون آشنایی با ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بسترسازی مناسب برای وارد کردن فناوری روز فنلاند به ایران را می‌توان از جمله مهم‌ترین اهداف این سفر مطرح کرد. بر اساس برنامه‌های اعلام شده سائولی نینیستو، رییس‌جمهوری فنلاند به همراه هیات‌های تجاری و دیگر هیات‌های این کشور، به ایران سفر می‌کند و با این سفر موقعیت‌های تجاری بسیار خوبی برای 2 کشور به وجود می‌آید.

فنلاند کشوری با قابلیت‌های متنوع و پیشتاز در زمینه فناوری روز است و کشور سنگاپور از فناوری آسانسور و کشورهای آرژانتین و برزیل از فناوری‌های کشاورزی فنلاند استفاده می‌کنند. هرچند کشور من در سال‌های گذشته در تولید تلفن همراه پیشتاز بود، اما در زمان حاضر این حوزه تعطیل شده است و هم‌اکنون فعالیت اصلی این کشور در زمینه شبکه و ساخت تجهیزات پزشکی است.

از دیگر فناوری های روز فنلاند می‌توان ماشین‌آلات، تجهیزات روز بسته‌بندی میوه و سبزیجات، تجهیزات تصفیه فاضلاب و پساب برای مبارزه با آلودگی را معرفی کرد. از سوی دیگر باید به این واقعیت اشاره کرد که سمنان در ایران نقش بسیار مهمی در تجارت دارد و آثار و سکه‌های گذشته این استان نشان‌دهنده علاقه و فعالیت نیاکان سمنانی به تجارت بین‌المللی است.

در گذشته راه ابریشم اروپای غربی را به چین متصل کرده بوده و سمنان در میانه این راه قرار دارد و در حال حاضر این موقعیت جغرافیایی فرصت بسیار خوبی برای این استان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر