برجام، فرصت ورود فناوری‌های نوین به ایران را فراهم کرد

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۳۲

گروه بنگاه‌ها

دولت یازدهم اعلام کرده که در فرآیند توسعه و رشد اقتصادی به توسعه متوازن استانی می‌اندیشد و تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌های اقتصاد و دیپلماسی برای تحقق رشد در استان‌ها استفاده کند؛ بر این اساس است که همزمان با گسترش دامنه‌های ارتباطی و اقتصادی ایران با جهان پیرامونی، هیات‌های مختلف اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف راهی استان‌های مختلف می‌شوند تا روند جذب سرمایه‌گذاری در کشورمان تنها مختص به تهران نباشد.

به همین منظور روز گذشته سفیر کشور اروپایی فنلاند راهی استان سمنان شد تا در جریان دیدار با فعالان بخش خصوصی و مدیران تشکل‌های اقتصادی از نزدیک با ظرفیت‌های اقتصادی این استان برای سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری آشنا شود. «هاری کمراینِن»سفیر فنلاند در جریان گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی از سفر آبان ماه رییس‌جمهور کشورش به ایران خبر می‌دهد و از عزم این کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران خبر می‌دهد.

از سوی دیگر رییس اتاق سمنان هم با اشاره به ویژگی های اقتصادی استان، افزایش ارتباط با کشورهای دیگر را یکی از برنامه های بنیادین این استان ارزیابی کرد.

به بهانه این سفر و با توجه به اهمیت توسعه مناسبات ارتباطی استان‌های مختلف کشورمان با کشورهای مختلف، صحبت‌های سفیر فنلاند و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان درباره بسترهای این همکاری مشترک را روی میز ارزیابی‌های صفحه قرار دادیم تا در پایان امکان داوری برای مخاطب فراهم شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر