اقتصاد مقاومتی محور برنامه‌های دولت در پاسخ به شرایط اقتصادی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۲۰

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اقتصاد مقاومتی محور برنامه‌ریزی‌های دولت یازدهم و پاسخی به شرایط اقتصادی موجود در کشور است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان روز شنبه در همایش تجلیل از خادمان و نیروهای اجرایی راهیان‌نور دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رونق در بهره‌وری ملی و نقش‌آفرینی در عرصه‌های جهانی از مهم‌ترین اهداف کشور در افق 1404 است.

وی افزود: دستیابی به این اهداف، تلاش همگان و بسیج امکانات موجود را می‌طلبد.

سردار سرتیپ پاسدار دهقان تصریح کرد: جوانان کشور باید خود را برای خدمات‌رسانی به مردم قوی‌تر کنند تا بتوانند کارهای سنگین آینده را بپذیرند.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره و تصریح کرد: اکنون با رکود و بیکاری دست به گریبان هستیم که این موضوع ریشه در گذشته دارد.

وی یادآور شد: در گذشته برای توسعه زیرساخت‌ها و مشارکت مردم در اقتصاد کوتاهی شده و اکنون باید مانند زمان جنگ برای رفع مشکلات عزم و اراده داشته باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: به همین منظور با مدیریت جهادی، ابتکار، خلاقیت و نوآوری توانستیم به پیروزی‌های کنونی دست یابیم.

وی گفت: وجود جوانان تحصیل‌کرده، علاقه‌مند به نظام و وفادار به ولایت از مهم‌ترین مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای فعال‌سازی استعدادهاست.

سردار دهقان به مقام نخست ایران در منابع نفت و گاز در دنیا اشاره و تاکید کرد: نظام سلطه حتی با شکستن قیمت نفت و کاهش درآمدهای ایران نتوانست ما را زمین‌گیر کند.

وی افزود: باید با بهره‌مندی از قابلیت‌های موجود کشور و نگاه متفاوت به عرصه‌های مختلف زمینه تامین نسل‌های آینده در ایران اسلامی فراهم شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: استفاده از فرمول‌های شکست خورده قدیمی برای رسیدن به روش‌های موفق جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: حرکت در مسیر مردمی بودن، داشتن عدالت پایه، دانش‌بنیان بودن، درون‌زایی و برون‌گرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصادی مقاومتی به شمار می‌رود.

سردار دهقان اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند تغییر بنیادین در بخش‌های مختلف ایجاد کند اما استفاده از توان مردم و مشارکت آنان نقش موثری در این راستا دارد.

وی همچنین گفت: تسلیم در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد، از این رو سلطه جهانی می‌خواهد که جمهوری اسلامی علیه آنان اقدامی نکنند تا بتوانند هر کاری می‌خواهند، انجام دهند. وی افزود: تلاش برای به حاشیه بردن رژیم‌صهیونیستی به عنوان دشمن اسلام و عامل ایجاد تقابل بین شیعه و سنی از مهم‌ترین اقداماتی است که نظام سلطه در دستور کار خود قرار داده است. سردار دهقان تصریح کرد: اقدام‌های سلطه جهانی در یمن، عراق، سوریه و لبنان تعبیری از همین نگاه است.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران هرگونه سازش و تسلیمی در برابر دشمنان و سلطه‌گران را نمی‌پذیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: درسی که جهانیان از انقلاب اسلامی گرفتند، همان ایستادگی در برابر تجاوز، بدخواهی، زورگویی و قدرت‌طلبی است.

وی گفت: اتحاد، انسجام جهاد، معنویت، اتکال به خدا، پیوند با رهبری و حرکت حول محور ولایت مهم‌ترین عوامل پیروزی ملت ایران در برابر نظام سلطه محسوب می‌شود.

سردار دهقان به نزدیکی ماه محرم به عنوان ماه حماسه، خون، آزادی، آزادگی و درس‌آموزی به بشریت اشاره و تاکید کرد: نهضت حسینی منشا نهضت‌های پس از آن به شمار می‌رود.

وی افزود: جهاد در جبهه‌های حق علیه باطل نمادی از آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی ایرانیان است، به همین منظور باید فضای جبهه، ایثار و شهادت احیا شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: وضعیت کنونی و آینده نظام و انقلاب اسلامی به همان عوامل تشکیل‌دهنده دفاع مقدس نیاز دارد.

وی یادآور شد: اکنون بسیاری از جوانانی که باید در یمن، عراق، سوریه و لبنان کشورشان را بسازند در جنگ از بین می‌روند و این، خواسته نظام سلطه و رژیم‌صهیونسیتی است.

سردار دهقان اظهار کرد: در تمام این درگیری‌ها رژیم‌صهیونسیتی و نظام سلطه خوشحال است و تنها ملت‌های مسلمان در این میان دغدغه دارند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که از دسیسه‌های نظام سلطه و رژیم‌صهیونیستی ترسی ندارد و با تمام توان در برابر جریان نفاق استکبار جهانی ایستاده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ایران اسلامی از تمام ملت‌هایی که منتخب مردم‌شان هستند به‌طور جدی حمایت می‌کند، اما عربستان و کشورهای مرتجع عربی از تکفیری‌ها پشتیبانی می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ دستاوردهای دفاع مقدس افزود: ایران اسلامی ایثار، جهاد، مقاومت و ایستادگی در جبهه‌های حق علیه باطل را به صحنه آورد و به پیروزی نهایی رسید.

وی همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی یادآور شد: تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی در مرزها، درون و برون شهرها برای برقراری امنیت قابل ستایش و تقدیر است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران امروزه به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر