اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۰۰

بانک پاسارگاد، برنده جایزه نوآوری محصول برتر ایران شد

سامانه بانکداری همراه «نسخه ویژه ساعت‌های هوشمند» به‌عنوان نماینده محصولات بانک ‌پاسارگاد، در فهرست برترین‌های نوآوری ایرانی در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی قرار گرفت و جایزه نوآوری محصول برتر ایران را از آن خود کرد. به گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، در این جشنواره که در تاریخ 8مهر1395 در محل تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، مجتبی نیک‌روش مدیر امور تحقیق و توسعه و بازاریابی بانک ‌پاسارگاد به توجه ویژه‌ بانک ‌پاسارگاد بر ایجاد اکوسیستم نوآوری تاکید و به ایجاد کربنکینگ مستقل در این بانک و اهمیت آن در امر بانکداری اشاره کرد. وی در ادامه بااشاره به اهمیت شرکت فناپ در حوزه فناوری ادامه داد: در حال ‌حاضر این شرکت یکی از قدرتمندترین بال‌های فناوری بانک‌ پاسارگاد محسوب می‌شود. وی سپس به موضوع دقت و سخت‌گیری در جذب سرمایه انسانی در بانک ‌پاسارگاد پرداخت و تصریح کرد: این سخت‌گیری‌ها همواره دقیق و حساب‌شده هستند. مدیر امور تحقیق و توسعه و بازاریابی بانک‌ پاسارگاد با اعلام اینکه مدیریت بانک خود پرچمدار نوآوری است، ادامه داد: اتفاقات عمیقی که در بانک ‌پاسارگاد رخ می‌دهد ناشی از ایجاد فرهنگ پاسارگادی است. ما این شانس را داریم که در بالاترین و بهترین سازمان از لحاظ فرهنگ سازمانی و مدیریت سازمانی فعالیت کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما در حال حاضر در بانک ‌پاسارگاد به رکورد هر سه روز یک نوآوری در محصول و خدمت رسیده‌ایم و هم‌اکنون نیز فهرست طولانی از ایده‌ها در بانک وجود دارد. نیک‌روش سپس به طرح نقد برتر در بانک اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح ابتکاری بانک به‌منظور دریافت نظرها و انتقادهای مشتریان در 4سال گذشته انجام شده که استقبال از این طرح بیش از انتظار ما در بانک بود و این نشانه موفقیت ما در ارتباط با مخاطبان است.


فاصله دلار رسمی و آزاد 438 تومان شد

روز شنبه 10 مهرماه 95، نرخ رسمی 12 ارز افزایش و 24 ارز کاهش یافته و نرخ 3 ارز هم تغییری نداشته است. نرخ رسمی دلار با یک ریال کاهش 3145.9 تومان، پوند با 158ریال افت قیمت 4080.9تومان و یورو با 23ریال افزایش 3536.2تومان ارزش‌گذاری شد. به گزارش «تعادل» در بازار آزاد نیز قیمت هر دلار ۳۵۸۴تومان، یورو ۴۰۴۰تومان، پوند ۴۶۷۹تومان، درهم امارات ۹۸۲تومان و لیر ترکیه ۱۲۱۵تومان است. براین اساس فاصله نرخ دلار رسمی به نرخ 3146 تومان و دلار آزاد به 3584تومان به 438تومان رسیده است. در بازار آزاد تهران قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۹۰۰تومانی و قیمت نیم‌سکه با ۱۰۰۰تومان افزایش قیمت مواجه شده، قیمت سایر انواع سکه بدون تغییر باقی مانده است. در این میان قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۱۱۴هزار و ۲۰۰تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۱۳هزار تومان، نیم‌سکه ۵۶۶هزار تومان، ربع سکه ۲۹۴هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۸۷هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۱۶دلار و ۹۰سنت و هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۱۳هزار و ۵۱۸ تومان است.


صرافی‌های غیرمجاز زیر ذره‌بین

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی با بیان اینکه از سال۹۴ تعداد و اسامی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تغییری نداشته است، گفت: پرونده صرافی‌های غیرمجاز در کمیسیون نظارت بانک مرکزی در حال پیگیری است. عباس کمره‌ای در گفت‌وگو با مهر در خصوص نظارت بانک مرکزی بر کوچ سپرده‌ها از بانک‌ها به سمت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت: بارها به همکاران خود در نظام بانکی و مردم، تذکر داده‌ایم که ریسک و مسوولیت اینکه سپرده از سوی مردم به موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز برود، همواره وجود دارد و ما هم با هماهنگی سایر دستگاه‌ها، ساماندهی تعدادی از این موسسات را انجام داده و مابقی را هم در دستور کار داریم. مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی افزود: فهرست اسامی بانک‌ها و موسسات مالی مجاز و دارای مجوز از بانک مرکزی روی سایت این مجموعه وجود دارد و طبیعی است اگر سپرده‌گذاری وارد موسسات غیرمجاز شود، باید ریسک آن را هم بپذیرد. وی تصریح کرد: آخرین فهرستی که بانک مرکزی در مورد موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و مجاز تهیه کرده، مربوط به سال ۹۴ است و پس از آن اتفاق خاصی رخ نداده و تعداد موسسات تغییری نداشته است. به گفته کمره‌ای، مسوولیت سپرده‌گذاری در این موسسات با خود سپرده‌گذار است. وی اظها داشت: در کمیسیون نظارتی بانک مرکزی مشغول به‌روزرسانی اسامی صرافی‌هایی هستیم که در همه حوزه‌ها مشغول به کار هستند و البته از مردم هم درخواست می‌کنیم به خاطر چند درصد سود بیشتر، اصل سرمایه خود را به خطر نیندازند.


تمدید خط اعتباری مسکن مهر

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: بانک مسکن باید از سال1402 و در یک دوره زمانی 10سال (تا سال1411) خط اعتباری 55هزار میلیارد تومانی مسکن مهر را به بانک مرکزی بازپرداخت کند. علی‌اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، بااشاره به تمدید خط اعتباری مسکن مهر برای بانک مسکن، اظهار داشت: در مجموع از سال87 تا 93 بانک مرکزی 45هزار میلیارد تومان خط اعتباری به بانک مسکن داد که تا سال94 حدود 10هزار میلیارد تومان ازسوی گیرندگان تسهیلات به بانک مسکن بازپرداخت شد. وی افزود: بانک مسکن باید این 10هزار میلیارد تومان را به بانک مرکزی برمی‌گرداند اما بانک مرکزی این اعتبار را وصول نکرد تا بانک مسکن مجددا از این منابع برای تکمیل طرح‌های مسکن مهر استفاده کند. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه کل منابعی که بانک مرکزی برای مسکن مهر اختصاص داده 55هزار میلیارد تومان است، گفت: شروع بازپرداخت این خط اعتباری به بانک مسکن به بانک مرکزی سال1402 خواهد بود. میرمحمد صادقی همچنین تصریح کرد: فرآیند این بازپرداخت از سال1402 آغاز و به مدت 10سال ادامه خواهد داشت. وی افزود: این منابع فقط برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر و کمبود احتمالی منابع صندوق پس‌انداز مسکن یکم اختصاص خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر