جایگاه روابط‌عمومی‌ها در غیاب صداوسیما

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴

آغاز هفته دولت یادآور شهیدان رجایی و باهنر رفته‌رفته به آیینی تبدیل شده که هر ساله از سوی دولت‌های مختلف به‌عنوان موعدی برای ارایه گزارشی جامع از عملکرد یک‌ساله دستگاه‌های دولتی شناخته می‌شود.

به گزارش «تعادل»، امسال هفته دولت مصادف است با یک‌ساله شدن دولت یازدهم و با توجه به اتفاقات ناگواری که مردم در دوران دولت دهم در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شاهد بودند، انتظار می‌رود دولت حسن روحانی با در نظر گرفتن این موضوع و با توجه به تحولات اقتصادی و جهت‌گیری‌هایی که تیم اقتصادی دولت در ماه‌های اخیر اتخاذ کرده است، روابط‌عمومی تمام دستگاه‌های دولتی، همسو با رییس‌جمهوری (که همواره ایشان در تلاش است تا با پاسداشت آرای شهروندان ایرانی به آنان اطمینان دهد که در مسیر تحقق شعارهایش گام برمی‌دارد) به تبیین پیشرفت‌های یک سال گذشته و برنامه‌های آتی دولت بپردازند. آنگاه که رییس‌جمهور در اردبیل از نحوه عملکرد صداوسیما گلایه‌مند است و مردم به‌حق شاهدند که هر چه اقدامات دولت موفقیت‌آمیزتر باشد، بایکوت صداوسیما شدت می‌یابد و تنها روزنامه‌ها و رسانه‌های مجازی این قابلیت را دارند که به بیان عملکرد دولت مبادرت ورزند. هر چند دولت یازدهم در قیاس با دولت احمدی‌نژاد فاقد سیستم رسانه‌یی قدرتمند است اما رسانه‌های مستقل می‌توانند نقش اطلاع‌رسانی را در غیاب رسانه ملی ایفا کنند تا توده مردم از اقدامات ارزنده دولت آگاه شوند. اما شوربختانه در این میان مدیران روابط‌عمومی برخی دستگاه‌ها ازجمله دستگاه‌های اقتصادی یا از این موضوع غافلند یا اینکه رسالتی دیگر برای خود تعریف کرده‌اند که با عملکرد ضعیف اینگونه روابط‌عمومی‌ها زمینه‌ساز بایکوت رسانه‌یی دولتی می‌شوند که در یک سال اخیر جهت‌گیری‌های ارزشمندی در حوزه اقتصاد داشته است. شایسته است وزرا و روسای سازمان‌ها و موسسات دولتی با بازنگری در تشکیلات روابط‌عمومی‌ها، اهمیت این حوزه را در یاری رسانی به دولت تشخیص داده و به بازسازی این نهاد براساس نیاز دولت اقدام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر