پوشش کارت اعتباری برای تمام خانوارهای ایرانی

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۹۸

گروه بانک و بیمه

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: باید خدمات کارت اعتباری تا پوشش عموم خانوارهای ایرانی گسترش یابد و تمامی ۲۳هزار شعبه موجود در شبکه بانکی زمینه این مهم را فراهم کنند. به گزارش «تعادل» فرشاد حیدری در مراسم رونمایی از کارت اعتباری بانک سپه از ویژگی‌های کارت‌های اعتباری جدید و تدابیر بانک مرکزی برای حمایت از بانک‌های قانونمدار گفت: امید است بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی که در خدماتی ازجمله سپه چک، عابربانک و... نخستین بوده با توجه به منابع انسانی کارآمد و پتانسیل‌های بالای خود در صدور کارت‌های اعتباری در سیستم بانکی نیز نخستین باشد.

وی افزود: کارت‌های اعتباری در سه طبقه با مبالغ تا یک‌صد میلیون تا 300میلیون ریال و حداکثر 500 میلیون ریال صادر و هر یک از هموطنان می‌توانند تا 500 میلیون ریال از مجموع بانک‌ها کارت اعتباری دریافت کنند همچنین هر مشتری پس از دریافت کارت در هر بانک امکان افزایش اعتبار و رسیدن تا سقف 500 میلیون ریال را خواهد داشت.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام اینکه تا صبح ششم مهر ماه تعداد کارت‌های اعتباری در شبکه بانکی به بیش از 158هزار کارت رسیده است بر لزوم گسترش صدور کارت‌ها تاکید کرد و گفت: باید خدمات کارت اعتباری تا پوشش عموم خانوارهای ایرانی گسترش یابد و تمامی 23هزار شعبه موجود در شبکه بانکی زمینه این مهم را فراهم کنند.

وی با اشاره به سوابق صدور کارت‌های اعتباری و تجمیع بخشنامه‌ها، شناسایی معایب و رفع آنها در این خصوص گفت: روش جدید در قالب آیین‌نامه صدور کارت اعتباری و آیین‌نامه حسابداری آن به بانک‌ها ابلاغ شده است.


نرخ سود کارت‌های اعتباری 18 درصد

وی با بیان اینکه نرخ سود این کارت‌ها 18‌درصد و براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است، گفت: یک ‌درصد هزینه آبونمان نیز برای این منظور در نظر گرفته شده که به این ترتیب انتفاع آن برای بانک حدود 19.5‌درصد خواهد بود. حیدری گفت: 100هزار ریال نیز برای هزینه صدور آن در نظر گرفته شده تا عملیات صدور کارت برای بانک اقتصادی باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر