ضعف سفارتخانه‌ها در دیپلماسی اقتصادی

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۹۴

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی گفت: در صحن علنی مجلس از وزیر امور خارجه درخصوص عملکرد ضعیف سفارتخانه‌ها در موضوعات اقتصادی سوال خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره محور سوال از وزیر امورخارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی ضعیف است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه در تمام کشورها از جایگاه ویژه‌یی در زمینه دیپلماسی اقتصادی برخوردار است و باید حلقه ارتباطی بخش‌های اقتصادی کشور با بخش‌های اقتصادی کشورهای دیگر باشد.

این نماینده مجلس دهم افزود: تجربه نشان داده وزارت خارجه بیشتر در زمینه امنیتی و سیاسی فعال بوده؛ این درحالی است که سفارتخانه‌های کشورهای دیگر در زمینه اقتصادی نیز فعال هستند.

پورابراهیمی‌داورانی افزود: دیپلمات‌های کشور باید به ادبیات اقتصادی اشراف داشته باشند این درحالی است که سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌های کشور از عملکرد اقتصادی خوبی برخوردار نیستند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال از ظریف در جلسه فردای مجلس افزود: باید وزیر خارجه پاسخگو باشد که جایگاه دیپلماسی اقتصادی در این وزارتخانه به چه نحوی است؟ به چه دلیل سفرا و کاردارهای کشور غیراقتصادی هستند و مسائل اقتصادی کشور را در خارج از کشور پیگیری نمی‌کنند و درباره برنامه‌های وزارت خارجه در زمینه تقویت دیپلماسی اقتصادی با توجه به موضوعاتی مانند اقتصاد مقاومتی، سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه توضیح دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر