روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۹۱

سرمایه‌گذاری 3میلیارد یورویی بانک‌های آلمانی در ایران- ایلنا| علی ماجدی سفیر ایران در آلمان بااشاره به سفر یک‌شنبه‌شب زیگمار گابریل قائم‌مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، به ایران گفت: مجموع رقم روابط تجاری و سرمایه‌گذاری‌هایی که قرار است در سفر وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به کشورمان محقق شود، بیش از 3میلیارد یورو است و این رقم را 6بانک آلمانی در قالب یک کنسرسیوم تامین خواهند کرد. وی افزود: در این سفر پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پس از 14سال برگزار می‌شود که طی آن سند همکاری جامع اقتصادی دو کشور امضا خواهد شد.

تهیه نقشه راه برای افزایش همکاری‌های ایران و هلند- ایسنا| علیرضا جهانگیری سفیر ایران در هلند ضمن سخنرانی در دانشگاه آراسموس هلند به بررسی روابط اقتصادی ایران و هلند و فرصت‌های نو و چالش‌های باقی‌مانده پرداخت و سیاست‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی ایران را برای حضار تشریح کرد. وی تاکید کرد: زمینه همکاری جمهوری اسلامی ایران و هلند در بسیاری از حوزه‌ها وجود دارد و به‌همین دلیل هم دو کشور یک نقشه راه طراحی کرده‌اند تا براساس آن مناسبات دو کشور گسترش یابد. وی افزود: به واسطه مزیت‌های کار اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ظرف دو سال گذشته به‌ویژه پس از توافق هسته‌یی کشورهای اروپایی تحرک گسترده‌یی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران داشته‌اند و جمهوری اسلامی ایران هم براساس اولویت‌های خود، آماده است همکاری‌های اقتصادی را ارتقا بخشد.

ایران آماده گسترش همکاری‌ها با آفریقای‌جنوبی در همه زمینه‌هاست- ایرنا| حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که برای برگزاری هفتمین نشست کمیته سیاسی ایران و آفریقای‌جنوبی به این کشور سفر کرده است با خانم میت کوانا-ماشابانه وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای‌جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد. جابری‌انصاری در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از نتایج نشست کمیته مشترک سیاسی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها با آفریقای‌جنوبی در همه زمینه‌ها تاکید کرد. وی همچنین توافق درخصوص برگزاری منظم 6ماهه نشست‌های کمیته مشترک سیاسی، ترسیم نقشه راه کوتاه‌مدت روابط و همکاری‌های اقتصادی و تاکید بر اولویت تسهیل همکاری‌های بانکی، نفتی و حمل‌ونقل بین دو کشور را ازجمله دستاوردهای هفتمین نشست کمیته مشترک سیاسی دو کشور بیان کرد.

رفع تحریم بانک سپه در چارچوب برجام بود- ایسنا| مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره ادعای روزنامه وال‌استریت ژورنال مبنی بر اینکه واشنگتن همزمان با آزادی زندانیان امریکایی در ایران سندی محرمانه را در حمایت از حذف پیش از موعد نام بانک سپه و بانک بین‌المللی سپه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل امضا کرده است، گفت: هیچ یک از موضوعاتی که در این داستان آمده است منحصرا جدید نیست اما می‌توانم به شما بگویم که ما این کار را کرده‌ایم و با خارج کردن نام بانک سپه از فهرست تحریم‌ها همزمان با روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موافقت کردیم.

هوافضا و انرژی هسته‌ای عرصه‌های برتر همکاری با ایران است- ایرنا| سرگئی تسیب معاون وزارت صنایع و تجارت روسیه اعلام کرد: اکنون فرصت‌های زیادی برای گسترش همکاری‌های تهران و مسکو شکل گرفته که هوافضا، ساخت نیروگاه هسته‌یی و حرارتی ازجمله عرصه‌های برتر آن است. وی همچنین افزود: ایران شریک مهم منطقه‌یی روسیه است و ما برای توسعه مشارکت راهبردی با تهران اهمیت زیادی قائل هستیم. تسیب ادامه داد: در دو سال اخیر ده‌ها سند مهم همکاری میان ایران و روسیه امضا شده که بدون شک از مهم‌ترین آنها ساخت دو واحد نیروگاه هسته‌یی در بوشهر است.

دیدار فراکسیون زنان مجلس با مادر شهیدان سیدکاظم و سیدناصر حسینی-ایسنا|سیده‌فاطمه ذوالقدر عضو هیات‌رییسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این فراکسیون با مادر شهیدان سیدکاظم و سیدناصر حسینی خبر داد و گفت: در این دیدار که من و خانم‌ها پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان و طیبه سیاوشی اعضای هیات‌رییسه فراکسیون زنان، فاطمه سعیدی و سیده‌فاطمه حسینی حضور داشتیم و با نزدیک شدن سالگرد شهادت شهید سیدناصر حسینی از شهدای فاجعه منا، مقام والای شهدا گرامی داشته شد. وی یادآور شد: در این دیدار، پروانه سلحشوری رییس فراکسیون عنوان کرد که همه ما موظف به پاسداشت خون شهدا هستیم و ما مدیون خون این عزیزان و خانواده‌های بزرگوارشان هستیم که با ایثار و فداکاری امروز ما را که در امنیت به‌سر می‌بریم، ‌رقم زدند. آنها از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم و استوار راه‌شان را ادامه دهیم.

دلیل سفر سناتور امریکایی به ایران باید شفاف توضیح داده شود-خانه ملت| مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بااشاره به سفر سناتور امریکایی به ایران گفت: سفر برخی مقامات کشورها ازجمله ایالات‌متحده با حساسیت همراه است بنابراین اینکه گفته شود سناتور امریکایی سفر شخصی و توریستی به ایران داشته است، از نگاه نماینده مجلس قابل‌قبول نیست. براساس این گزارش، جیم داباکیس سناتور ایالت یوتا امریکا که تابستان امسال به ایران سفر کرده، مدعی شده است ویزای خود و همسرش را از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گرفته و در فرم ویزا درباره شغل خود نوشته است: هم سناتور ایالتی و هم یک خریدار آثار هنری است.

بیشتر نمایندگان با استیضاح فانی مخالف هستند- ایرنا| رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر آموزش و پرورش مخالف هستند؛ بنابراین طرح استیضاح فانی رای نخواهد آورد. لذا باوجود اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی، 5نفر از نمایندگان چهارشنبه امضاهای خود را پس گرفتند. وی افزود: باتوجه به آغاز سال تحصیلی و فرارسیدن ماه‌های پایانی فعالیت دولت یازدهم، استیضاح فانی کمکی به بهبود وضعیت فعلی وزارت آموزش و پرورش نمی‌کند و فقط باعث می‌شود در این مجموعه خلأ به وجود آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر