در رابطه با آلمان هیچ پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۸۸

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در آستانه سفر زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان به تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات وی در مصاحبه با نشریه اشپیگل در مورد موضوع فلسطین گفت: همان‌گونه که بارها تاکید کرده‌ایم، مناسبات تهران و برلین بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ گونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست و دخالت هر گونه عامل ثالث را کاملا مردود و مخل روابط دوجانبه می‌دانیم. وی گفت: ایران دفاع از حقوق مردم فلسطین را جزو تغییرناپذیر سیاست خارجی خود می‌داند و از آرمان فلسطین هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی دست نخواهد کشید.

به گزارش ایرنا، قاسمی همچنین مطرح کردن موضوع حقوق بشر از سوی این مقام آلمانی را نامربوط خواند و اظهار داشت: ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چشم‌انداز روابط دو کشور نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و آلمان از ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالایی در مناسبات دوجانبه در تمام زمینه‌ها برخوردارند و باید مقامات آلمانی برای تحقق مطلوب همکاری‌ها دقیقا این نکته را مورد توجه داشته باشند که روابط دو کشور همواره بدخواهانی داشته و دارد که هیچ‌گاه از تخریب روند رو به رشد آن به ویژه در مواقع حساس فروگذار نکرده و نمی‌کنند. لذا توصیه این است با دقت و توجه بیشتری به اظهارنظر بپردازند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر