پاسداری از کشور با تولید قدرت

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۸۶

گروه ایران|

صبح روز گذشته طی مراسمی با حضور دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پهپاد صاعقه از سری جدید پهپادهای رزمی ایران در شعاع دور برد رونمایی شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این مراسم، ضمن بازدید از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه با قدردانی از رویکرد جهادی متخصصان نیروی هوا فضا که پیشرفت‌های خیره‌کننده‌یی در حوزه‌های موشکی و پهپادی را به دنبال داشته، گفت: در صنعت پهپادهای نظامی، قدرت تحقیق، تولید، تکثیر و توسعه فناوری در بُرد، مداومت پرواز، سلاح همراه، شناسایی و دقت در شلیک و اصابت، عوامل اصلی برتری و ایجاد‌کننده تغییر در موازنه قدرت است.

وی افزود: تجربه دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه‌یی که حق دفاع مشروع ایران در برابر دشمن متجاوز را هدف گرفته بود به ما آموخت بدون داشتن بنیه دفاعی بومی و توسعه مستمر آن نمی‌توان امنیت پایدار و قابل اتکا در کشور ایجاد کرد. وی با تاکید بر اینکه تجربه 8سال دفاع مقدس به ما نشان داد که زندگی در صلح بدون قدرت دفاعی، آرزویی محال است، اظهار داشت: قدرت دفاعی و تهاجمی ما، پیچیده، چندوجهی و مبتنی بر توان داخلی و آموزه‌های دینی بوده و به شهادت تاریخ هیچ‌گاه در مسیر تجاوز و توسعه‌طلبی به کار گرفته نشده و نخواهد شد. شمخانی انتقال این تجربه به مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز توان رزمی تاثیرگذار و منعطف جبهه مقاومت بزرگ‌ترین زرادخانه‌های تسلیحاتی جهان را به چالش کشیده و سد مستحکمی در برابر متجاوزان و سلطه‌گران به وجود آورده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه دریایی، زمینی و هوایی در 26شهریورماه سال 1364 تصریح کرد: امروز بعد از گذشت 31سال از آن فرمان در سایه تدوین راهبردهای صحیح، فرماندهی دقیق، عبرت‌گیری از تهدید و تبدیل آن به فرصت و با درایت فرماندهی معظم کل قوا، نیروی هوافضای سپاه چنان ظرفیت و قابلیتی را تولید کرده است که اگر در زمان جنگ این قابلیت را داشتیم معادلات عرصه نبرد دستخوش تغییرات ماهوی می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت پهپادی ایران که قدرت انقلاب اسلامی در دفاع از مدافعان حرم و مقاومت اسلامی است در شرایط سخت اقتصادی و در دوره محدودیت‌ها و تحریم‌ها ایجاد شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داده که برای توسعه توان و قدرت دفاعی متعارف برای دفاع از خود حد و مرز و محدودیتی نمی‌شناسد.

شمخانی خاطرنشان کرد: قدرت مهندسی معکوس، روزآمدسازی و تبدیل غنایم امریکایی به محصولات بومی و ایرانی توسط نیروی هوافضای سپاه نشان‌دهنده قابلیت تبدیل «تهدید حضور نامشروع امریکا در منطقه» به «فرصت افزایش قدرت و توانایی» است.

دریابان شمخانی گفت: امروزدر کنار نیروهای مومن، شهادت‌طلب و انقلابی در بخش دفاعی کشور، تجهیزات مدرن بومی چون موشک‌های پیشرفته با بُردهای متنوع و پهپادهای نسل جدید همراه با سامانه‌های شناوری و پدافندی داخلی، چنان ظرفیت و اقتداری برای کشور ایجاد کرده است که تعرض به جمهوری اسلامی ایران را به ذهن هیچ دشمن عاقلی متبادر نمی‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری بهره‌گیری از تجارب جنگ تحمیلی و 8سال دفاع مقدس در تولید قدرت دفاعی را از عوامل اقتدارآفرین قلمداد کرد و گفت: تولید قدرت مبتنی بر توان داخلی و بومی از زمان جنگ آغاز شد و قدرت بازدارندگی امروز که مرزهای ما را از گزند نظام سلطه و گروه‌های تروریستی در امان نگه داشته از برکات حماسه 8سال دفاع مقدس است.

وی افزود: بی‌شک امنیت امروز ما ناشی از عبرت‌هایی است که جوانان ما از 8سال دفاع مقدس آموخته و هم‌اکنون به این رکوردهای شگرف و خیره‌کننده در حوزه دفاعی رسیده‌اند. دریابان شمخانی با تاکید بر اینکه راه پاسدارای از انقلاب و کشور «تولید قدرت» است، گفت: امروز ما با حداقل منابع مالی، تولید قدرت حداکثری را فراهم کرده‌ایم و می‌توانیم فناوری‌های نظامی را در بخش‌های مختلف صنعت در خدمت اهداف غیرنظامی نیز قرار دهیم.


تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم

در این مراسم سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز با بیان اینکه در دوران جنگ به‌واسطه فقدان سامانه تجهیزات دفاعی خسارت‌ها و شهدای فراوانی داده‌ایم گفت: مجاهدت‌ها و تلاش‌های 28ساله، امروز ما را به نقطه‌یی از اقتدار و توانمندی‌های دفاعی رسانده است که درصدد هواپیماهای بدون سرنشین در تراز کشورهای اول جهان هستیم و در برخی بخش‌های مرتبط با ترکیب هنر تاکتیک و هنر طراحان، محصولاتی تولید کرده‌ایم که کارایی آنها از محصولات و روش‌های دشمنان به مراتب برتر است. امروز ما هم فناوری داریم و هم هنرمان در زمینه به‌کارگیری مهارت‌ها و روش‌ها به گونه‌یی است که کارایی سلاح‌های دفاعی تولید شده توسط ما را متمایز کرده است. ما در قبال حمله دشمن یک مقاومت یا حرکت ناقص برای دفع حمله انجام نداده‌ایم، بلکه حمله را با ضد حمله جواب داده‌ایم. یعنی آنچه به عنوان «تهدید» آزاردهنده بوده است را به «فرصت» تبدیل کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی هوافضای سپاه اضافه کرد: ما امروز سامانه‌ها و تجهیزاتی بهتر از مدل‌های امریکایی ساخته‌ایم و این هزینه‌هایی است که امریکایی‌ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته‌اند! و توانسته‌ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم و ان‌شاءالله که ملت ایران روزی را شاهد خواهند بود که قدرتی معادل موشکی در بخش هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند.

وی افزود: پهپاد هم در حوزه تولید اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندی و هم در حوزه رزم تهاجمی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و بر اساس همین قابلیت‌هاست که کشورهای غربی سرمایه‌گذاری سنگین و هنگفتی در تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده‌اند.

حاجی‌زاده همچنین با بیان اینکه ایران در حوزه پهپاد در تراز 4کشور نخست جهان قرار دارد، ضمن اشاره به خطوط تولید پهپاد بمب افکن‌های خانواده سیمرغ، «صاعقه» را به عنوان جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی، دستاورد «نهراسیدن از تهدیدها» دانست و گفت: این پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دوردست قادر است 4نقطه و هدف را با بمب‌های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جدیدترین پهپاد ایران است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر