پرداخت تسهیلات 12‌ درصدی به بنگاه‌ها برای انجام تجارت الکترونیک

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۸۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به بنگاه‌های کوچک و متوسطی که بخواهند به تجارت الکترونیک بپیوندند تسهیلات 12‌درصدی پرداخت می‌کنیم.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز در مراسم پایانی جشنواره «وب و کسب و کار در بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری» با بیان اینکه بیش از 84 هزار بنگاه کوچک و متوسط در حوزه صنعت در کشور وجود دارد و در کنار آن بیش از 3میلیون بنگاه خرد صنفی داریم، اظهار کرد: امروزه یکی از الزامات تجارت جهانی، بهره‌گیری از کسب و کار الکترونیک است.

وی افزود: اهمیت تجارت الکترونیکی و دنیای مجازی امروزه بر کسی پوشیده نیست و بشر امروز توانسته است به آرزوی دیرینه خود یعنی رد و بدل شدن اطلاعات در یک لحظه دست یابد. یزدانی بیان کرد: اما هنوز برای حضور در عرصه جهانی در بعد تجارت الکترونیکی فاصله داریم. مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: ایران با جمعیت کثیر جوان، مستعد، تحصیل‌کرده و صاحب‌نظر در حوزه تجارت الکترونیک مشتاق مشارکت است و با توجه به سیاست‌های کلان دولت درخصوص حمایت از بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری، این حمایت از طریق توسعه بازار و اتصال به این شبکه‌ها مقدور است. وی بیان کرد: موقعیتی که برای کشور ما به خصوص با توجه به ظرفیت‌هایی که در پسابرجام به وجود آمده، اهمیت توجه به این موضوع را بیش از پیش برای ما آشکار کرده است. وی بیان کرد: فرصت برای حضور در بازارهای جهانی و صادرات غیرنفتی از طریق تجارت الکترونیک و داشتن پایگاه‌ها و وب‌سایت‌ها مقدور می‌شود.

یزدانی گفت: کاهش هزینه‌ها، تعاملات بیشتر، دستیابی به بازارهای جهانی و حذف هزینه‌های زائد ازجمله فواید بهره‌گیری از تجارت الکترونیک است. وی بیان کرد: البته بنگاه‌های کوچک و متوسط ما برای بهره‌گیری از تجارت الکترونیک به دلیل عدم برخورداری از نیروهای متخصص همچنین تامین هزینه‌ها هنوز نتوانستند از این امر استفاده کنند و در این عرصه حضور یابند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: دولت برای توسعه تجارت الکترونیک در بنگاه‌های کوچک کمک‌های بلاعوضی را در دستور کار خود دارد که بخشی از آن تسهیلات تابع صندوق تحقیقات الکترونیکی است. وی افزود: از این طریق تسهیلاتی ارائه می‌شود که رقم آن به بودجه کل کشور در قالب ردیف‌های فنی و اعتباری بستگی دارد. مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تا 6 درصد برای حضور بنگاه‌ها کمک بلاعوض می‌دهیم یعنی به جای اختصاص تسهیلات 18درصد به بنگاه‌های کوچک و متوسطی که بخواهند از مزایای پیوستن به تجارت الکترونیک بهره‌مند شوند، تسهیلات 12‌درصدی پرداخت می‌کنیم. وی افزود: این کار در سال‌های 93 و 94 انجام شده که البته باید بنگاه‌ها خودشان برای بهره‌گیری از این تسهیلات استقبال کنند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ما در حوزه برنامه‌های آموزشی هم حمایت‌هایی داریم تا بتوانیم بنگاه‌های کوچک و متوسط را در امر تجارت الکترونیک کمک کنیم و بنگاه‌ها باید بدانند برای حضور در دنیای آینده تجارت باید از تجارت الکترونیکی بهره‌مند شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر