توجه شورای عالی امنیت ملی به بحران آب

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۶۸


گروه انرژی| صبح روز پنج‌شنبه، سالن همایش‌های برج میلاد میزبان خانواده شهدای صنعت آب و برق بود. دومین یادواره شهید حسن عباسپور و 500 شهید وزارت نیرو با حضور وزیر نیرو، دبیر شورای عالی امنیت ملی و قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. بحران کم‌آبی کشور، وضعیت آب‌های مرزی و نگرانی از آینده آب، سبب‌ساز حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه آبی کشور شد. آب، امروزه در صدر مسائل امنیتی کشورهای جهان قرار گرفته و برخی تحلیلگران خبر از جنگ‌های قاره‌یی بر سر آب می‌دهند. در این راستا علی شمخانی از رصد مداوم دستگاه‌های امنیتی بر حوزه آب خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در ابتدای برنامه گرامیداشت شهید عباسپور و 500 شهید وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با اشاره به اثرگذاری مستقیم صنعت آب و برق بر بخش کشاورزی و صنعت عنوان کرد: این بخش روی تمام خدمات رفاهی جامعه اثر جدی دارد و لحظه‌یی توقف آن برای مردم کاملا مشهود خواهد بود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بین 90 تا 95درصد نیاز کشور در صنعت آب و برق توسط صنعتگران ایرانی تامین می‌شود، گفت: دستاوردها و موفقیت‌های کنونی وزارت نیرو به مدد ایثار و جانفشانی 500 شهید صنعت آب و برق است. چیت‌چیان خطاب به فرزندان شهدای حاضر در این یادواره گفت: دوران همرزمان پدران شما در مسوولیت‌های مختلف سپری شده و این مسوولیت‌ها به شما سپرده خواهد شد. بسیار خرسندیم که شما به عنوان بهترین کارشناسان و مدیران این صنعت باشید و دیگران نیز شما را به عنوان بهترین نفرات به خاطر داشته باشند.

چیت‌چیان تصریح کرد: وزارت نیرو این توفیق را دارد که 500 شهید را تقدیم انقلاب کرده و قریب به هزار و 400 نفر از فرزندان شهدا نیز در این صنعت حضور داشته و مشغول به فعالیت هستند و امروزه نیز بسیاری از مدیران این صنعت نیز کسانی هستند که در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس در میدان‌های رشادت ایثار و فداکاری داشته‌اند. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های خود در این مراسم، راهکار رفع مشکلات کنونی کشور را اتکا به فرهنگ جهادی دانست و گفت: امروز بهترین راهکار برای مقابله با مشکلات کنونی کشور، اقتصاد مقاومتی است و باید الگوی جنگ را به این راهبرد منتقل کنیم. شمخانی ادامه داد: تمام آنچه ما هم‌اکنون از عزت و اقتدار کشور داریم مرهون فداکاری گذشته همین شهدایی است که فرزندان آنان هم‌اکنون در اینجا حضور دارند. دبیر شورای امنیت ملی با تاکید بر اینکه برای پاسداری از خون شهدا باید به ادبیات امام راحل بازگردیم، تصریح کرد: امروز مشکل‌ترین چالش تحمیلی برای کشور مساله اقتصادی است که بهترین راهکار برای مقابله با آن نیز اقتصاد مقاومتی است و ما باید الگوی جنگ تحمیلی را به این راهبرد منتقل کنیم.


آب در دستور کار شورای عالی امنیت

بحران آب که امروزه حوزه‌های امنیتی را نیز به خود مشغول کرده، سبب شده تا این مساله در سطوح بالای کشوری و لشکری مورد توجه قرار گیرد. دبیر شورای امنیت ملی در حاشیه دومین یادواره شهید حسن عباسپور و 500 شهید صنعت آب و برق با تاکید بر اینکه شورا از مسائل مرتبط با بحران آبی در کشور غافل نیست، اظهار کرد: رفع مشکلات موجود آب شهرهای پرجمعیت، آب تهران، آب‌های زیرزمینی و آب‌های مرزی چهار دغدغه‌یی است که در دستور کار برنامه‌های شورا قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: این مسائل موضوعاتی است که در شورای عالی امنیت ملی و با حضور دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی مداوم قرار می‌گیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر