از منطقه

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۳۵

ممنوعیت «وایبر» و «تلگرام»

برای مقام‌های روسی

سازمان امنیت فدرال روسیه در ادامه برنامه‌ریزی ایمنی کردن ارتباطات حساس در برابر نفوذ احتمالی، طرح ممنوعیت استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی را برای مقام‌های این کشور تدوین می‌کند. به گزارش ایزوستیا، مقام‌های روسی پس از نهایی شدن و اعلام دستور نمی‌توانند از شبکه‌های اجتماعی بدون مجوز شامل واتس‌آپ، وایبر و تلگرام برای ارتباطات خود استفاده کنند. حتی ممکن است در مجموعه مقررات درحال تدوین، مجازات اخراج از شغل برای مقام‌های متخلف نیز گنجانده شود. پیش‌تر گزارش شده بود که در چارچوب ممنوع کردن استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان‌های خارجی در روسیه، تهیه برنامه‌های رایانه‌یی و خرید تجهیزات مرتبط با هدف راه‌اندازی سامانه پیام‌رسان داخلی نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد.


دعوای سیاسی هند و پاکستان به سینماها رسید

تشدید تنش‌های سیاسی و مرزی میان هند و پاکستان، موضوع‌های فرهنگی میان دو کشور همزبان و همسایه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و باعث شده بسیاری از سینماهای پاکستان ازجمله سینماهای پایتخت و شهرهای بزرگ، نمایش فیلم‌های هندی را متوقف کنند. به گزارش ایرنا، محصولات فرهنگی هندی به‌ ویژه فیلم‌ها و موسیقی‌های هندی به دلیل قرابت‌های زبانی و فرهنگی میان هند و پاکستان از محبوبیت بالایی در میان مردم پاکستان برخوردار است و حتی بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی پاکستان، بخش عمده‌یی از برنامه‌های خود را به پخش فیلم‌ها و موسیقی‌های هندی اختصاص می‌دهند. اما تعصب خاص پاکستانی‌ها به مساله کشمیر و داشتن احساسات ضد هندی باعث شده سینماهای پاکستان به صورت خودجوش و بدون دریافت دستورالعملی از سوی دولت، نمایش فیلم‌های هند را متوقف کنند.


افزایش شدید کشت

خشخاش در افغانستان

با حضور نظامیان امریکایی در افغانستان، کاشت خشخاش در این کشور از 4500تن به 8500 تن افزایش یافت. کشت تریاک به تجارتی با سود 700میلیارد دلاری تبدیل شده است. به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، پیش از حمله امریکایی‌ها به افغانستان شمار معتادان این کشور به مواد مخدر کمی بیش از 800 هزار نفر بود و اکنون به بیش از 3میلیون نفر رسیده است. گفته شده 90درصد کشت مواد مخدر در افغانستان در مناطق نا امن جنوب غرب و جنوب شرق کشور صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر