همان‌طور که هیتلر کشتار کرد «دوترته» هم می‌کشد

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۳۰

گروه جهان

رییس‌جمهور فیلیپین کشتاری که دولتش علیه مجرمان موادمخدری در این کشور به راه انداخته را با کشتار یهودیان در زمان هیتلر و آلمان نازی مقایسه کرد و گفت، خوشحال می‌شود که میلیون‌ها معتاد را بکشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته رییس‌جمهوری فیلیپین همچنین از امریکا و اتحادیه اروپا به دلیل «ریاکاری» آنها در انتقادهایشان از کمپین مبارزه با موادمخدر، انتقاد کرد. دوترته در سخنانی در شهر زادگاهش، داوائو، بعد از بازگشت از سفر به ویتنام گفت: «هیتلر سه میلیون یهودی را قتل عام کرد. اکنون سه میلیون معتاد در فیلیپین هستند و من خوشحال می‌شوم که آنها را قتل عام کنم.»

وی گفت: «اگر آلمان هیتلر را داشت، فیلیپین نیز باید مشابهش را داشته باشد؛ اما می‌دانید قربانیان کمپین من همانطور که خواسته‌ام، همگی از مجرمان هستند. می‌خواهم به مشکل اصلی کشورم پایان، و نسل بعدی را از نابودی نجات دهم.» این درحالی است که پیش از این‌باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و پارلمان اروپا همگی از کمپین دوترته علیه موادمخدر و مجرمان که از زمان به قدرت رسیدن وی تاکنون بیش از 3000کشته برجای گذاشته، انتقاد کرده بودند. دوترته در سخنرانی جمعه خود همچنین گفت که تهدید «محاکمه در یک دادگاه بین‌المللی به اتهام نسل‌کشی» برای وی وجود دارد، اما تصریح کرد هیچ قانونی را در فیلیپین، زیر پا نگذاشته است. رییس‌جمهوری فیلیپین گفت: «آنها به نوعی من را یک خویشاوند هیتلر جلوه می‌دهند، در حالی که به خودشان زحمت نمی‌دهند که درباره مشکل تحقیق کنند. تصور کنید که من حتی ممکن است با محاکمه در دادگاه بین‌المللی به اتهام نسل‌کشی رو به رو شوم و این احمقانه است. من به شما امریکایی‌ها و اتحادیه اروپا می‌گویم که می‌توانید هر چیزی که بخواهید، خطابم کنید؛ اما من مثل شما هرگز ریاکار نبوده و نیستم. انبوه مهاجران در حال فرار از خاورمیانه هستند و شما اجازه می‌دهید که آنها از بین بروند و حالا مدعی نگرانی از بابت مرگ هزار یا دو هزار یا سه هزار نفر در فیلیپین هستید.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر