اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۱۹

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج سرعت گرفت

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به پرداخت 109هزار و 45فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج در شهریور ماه گفت: بانک‌ها فقط در شهریورماه هزار و 90میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های جوان پرداخت کردند.

علی‌اصغر میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رشد اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در شهریورماه اظهار داشت: با پیگیری بانک مرکزی خوشبختانه روند اعطای این تسهیلات رو به رشد است.

وی افزود: با همکاری بانک‌ها و حذف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کارکنان آنها از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه در شهریورماه 109هزار و 45 فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شد. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: البته سهمیه‌یی که برای شهریورماه در نظر گرفته بودیم 150هزار فقره وام ازدواج بود اما با توجه به سه‌برابر شدن مبلغ هر وام، عملکرد سیستم بانکی در ماه گذشته برای وام ازدواج تقریبا مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه در مردادماه 94 هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده بود، گفت: بنابراین در شهریور ماه حدود

20 درصد رشد در اعطای تسهیلات ازدواج داشته‌ایم. با توجه به اینکه وام ازدواج از 3میلیون تومان به 10میلیون تومان افزایش یافته این عملکرد تقریبا خوب بود و البته عملکرد برخی بانک‌ها بسیار خوب بوده است.

میرمحمدصادقی ادامه داد: هم‌اکنون روزانه 3500 تا 4هزار فقره وام ازدواج 10میلیون تومانی توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود و با ادامه این روند تا پایان سال به سطح مطلوبی در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج می‌رسیم.

وی در پاسخ به این سوال که این تسهیلات فقط از محل سپرده‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه در حال پرداخت است، گفت: خیر، طبق قانون ابلاغی به بانک‌ها تکلیف کرده‌ایم که از محل سپرده‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه و سپرده‌های جاری قرض‌الحسنه پرداخت کنند در غیر این صورت امکان پرداخت 109هزار فقره وام ازدواج 10میلیون تومانی به وجود نمی‌آمد.به گفته وی تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه ازدواج در شهریورماه برابر با عملکرد سه تا چهار ماه از سال گذشته است.


افزایش قیمت دلار و نرخ سکه

گروه بانک و بیمه| قیمت انواع سکه بهار آزادی روز پنج‌شنبه در بازار به دلیل عدم تغییر قابل ذکر نرخ دلار و طلای جهانی نوسان چندان زیادی نداشت.

به گزارش «تعادل»، هر اونس طلا در بازار جهانی با کاهش 90سنتی به 1322دلار رسید و نرخ دلار با 3تومان افزایش به 3هزار و 576تومان رسید بنابراین این عدم تغییر باعث شد تا انواع سکه بهار آزادی بدون تغییر قابل ذکری نسبت به روز گذشته معامله شوند.

سکه بهار آزادی طرح جدید برخلاف سایر سکه‌ها اندکی افزایش داشت به‌طوری‌که با ۴۰۰تومان افزایش یک‌میلیون و ۱۱۴هزار و ۹۰۰تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰۰تومان کاهش یک میلیون و ۱۱۳هزار و ۵۰۰تومان، نیم سکه بهار آزادی با هزار تومان کاهش ۵۶۵هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی با ۲۰۰۰تومان کاهش ۲۹۴هزار تومان خرید و فروش شد.

سکه گرمی با هزار تومان افزایش ۱۸۷هزار تومان دادوستد شد. رییس اتحادیه طلا و جواهر با بررسی بازار طلا و پیش‌بینی روند آتی آن از کاهش تقاضا و خالی شدن حباب قیمتی سکه‌های کوچک خبر داد.

محمد کشتی‌آرای درباره نوسان‌های اخیر بازار طلا گفت: در دو هفته گذشته بحث افزایش نرخ بهره امریکا بر قیمت جهانی تاثیر گذاشت؛ به‌طوری که سخنرانی «جانت یلن» رییس بانک مرکزی امریکا، در این مورد باعث نوسان قیمت در بازارهای جهانی طلا شد. وی نرخ بهره بانکی امریکا را مهم‌ترین عامل موثر بر بازار جهانی طلا دانست و افزود: گمانه‌زنی‌ها در مورد نرخ بهره بانک مرکزی امریکا باعث شد بازارهای بین‌المللی از نوسان ارزش دلار تاثیر بگیرند و قیمت طلا نسبت به یک هفته گذشته 17دلار در هر اونس کاهش یابد. کشتی آرای اضافه کرد: پس از افت و خیزهای بازار طلا سرمایه‌گذاران جهانی منتظر اعلام آمار اقتصادی امریکا در روزهای آتی هستند. رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازار طلای کشور با یک کاهش تقاضا روبرو هستیم و نزدیک شدن به ماه محرم و کاهش قیمت جهانی طلا به افت قیمت در این بازار منجر شد اما رشد قیمت ارز در بازار داخل از کاهش شدید بهای طلا جلوگیری کرد.


توسعه روابط بانکی

آتن با تهران

یانیس دارقاساکیس معاون نخست‌وزیر یونان در دیدار با رییس کل بانک مرکزی کشورمان گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران برای یونان از اهمیت راهبردی برخوردار است و ما خواهان توسعه روابط با تهران هستیم.

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت همتای یونانی خود به آتن سفر کرده، روز پنج‌شنبه با یانیس دارقاساکیس معاون نخست‌وزیر یونان در آتن دیدار و درخصوص روابط اقتصادی و بانکی و راه‌های توسعه آن

گفت‌وگو کرد.

معاون نخست‌وزیر یونان در این دیدار از روند مثبت روابط دو جانبه و دیدار مقام‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در ماه‌های اخیر ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: یونان مایل است روابط اقتصادی خود را با جمهوری اسلامی ایران را توسعه دهد و بانک‌های یونانی و بانک مرکزی این کشور نیز با علاقه‌مندی توسعه روابط با ایران را دنبال می‌کنند.

دارقاساکیس در ادامه افزود: ما از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در یونان و بالعکس و همکاری‌های مشترک آنها حمایت می‌کنیم.

معاون نخست‌وزیر یونان همچنین با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران، به نقش دو کشور در صلح و ثبات منطقه‌یی و همچنین اجرای توافق‌ها در سفر تاریخی نخست‌وزیر یونان به تهران در بهمن ماه1394 تاکید کرد. سیف نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مثبت یونان در نزد افکار عمومی و مقامات جمهوری اسلامی ایران، را اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی کشور و ظرفیت‌ها در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و بانکی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و یونان با توجه به فضای موجود می‌توانند در تقویت و رشد اقتصادی، تبادلات نزدیک داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر