روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۱۲

تشکر آیت‌الله امامی‌کاشانی از رهبر معظم انقلاب برای توصیه به احمدی‌نژاد؛ ایلنا آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های ابتدایی نماز جمعه این هفته تهران گفت: از رهبری تشکر دارم که همواره به مشکلات نظر دارند. در همین مساله اخیر در مورد انتخابات برای اینکه اختلاف و تزلزل در جامعه ایجاد نشود. وی همچنین خاطرنشان کرد: از رهبری تشکر دارم که همواره به مشکلات نظر دارند. در همین مساله اخیر در مورد انتخابات برای اینکه اختلاف و تزلزل در جامعه ایجاد نشود این نظر را دادند. دو نامه‌یی که به جوانان غرب نوشتند هم مساله تکفیر را که علیه اسلام بسیج کردند، برملا کرد.

در محکومیت‌های طولانی مادران سرزمینم تجدید نظر کنید؛ ایسنا پروانه مافی نماینده مردم تهران از رییس قوه قضاییه خواست در محکومیت‌های طولانی زنان تجدید نظر شود. وی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «نه به عنوان عضو فراکسیون زنان و خانواده و نه در قالب تذکر و نطق، اما شاید بتوانم به عنوان یک مادر، یک زن، یک شهروند و یک کنشگر اجتماعی- سیاسی از آیت‌الله لاریجانی بخواهم که در محکومیت طولانی مادران سرزمینم تجدیدنظر کنند چرا که اساسا شاید نگاه تخفیفی اسلام به بانوان در برخی مجازات‌ها به‌دلیل همین جایگاه ویژه آنان در نظام تربیتی جامعه باشد و چنین اقداماتی قطعا چهره رحمانی-انسانی نظام ما را بیشتر برای جهانیان جلوه‌گر نمایند.»

رهبری فتنه‌ای را در نطفه خفه کردند؛ ایرنا آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در نخستین جلسه مشترک هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم، اظهار کرد: معظم‌له به‌تازگی، فتنه‌یی را در نطفه خفه کردند. ایشان بسیار مراقب هستند کجا می‌خواهد آتشی شعله‌ور شود و آن را خاموش می‌کنند که تدبیرهای ایشان جای تقدیر و سپاس دارد. وی همچنین گفت: روحانیت، مردم و همه نهادهای مختلف ازجمله مجلس خبرگان رهبری باید مساله برخورد با منکرات را به صورت جدی پیگیری و با آن مقابله کنند.

معاون مرکل راهی تهران می‌شود؛ ایسنا زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان که قرار است هفته آینده به مدت دو روز به تهران سفر کند، گفت که قصد دارد از این فرصت برای رایزنی درباره مسائل و روابط اقتصادی و وضعیت وحشتناک سوریه استفاده کند، همان‌طور که در آخرین سفرش به روسیه نیز چنین کرده است. گابریل در رأس یک هیات بزرگ اقتصادی روز یکشنبه به ایران خواهد آمد تا درباره قراردادهای تجاری ممکن پس از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 رایزنی کند که به گفته وی انتظار می‌رود چند قرارداد نیز میان دوطرف به امضا برسد.

تبادل‌نامه میان ظریف و موگرینی امری عادی است؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تنش‌های موجود میان هند و پاکستان اظهار داشت: ایران، هند و پاکستان دو کشور دوست و همسایه خود را به خویشتنداری تمام و کمال و پرهیز از توسل به هرگونه راه‌های غیرمسالمت‌آمیز و حل و فصل مشکلات فی‌مابین از طریق گفت‌وگوی مستقیم و میز مذاکره فرا می‌خواند. وی اضافه کرد: فزونی تنش و استمرار بحران بین این دو کشور زمینه را برای گروه‌های افراطی و تروریستی و کشور‌های حامی آنها در جهت گسترش ناامنی و بی‌ثبات کردن هرچه بیشتر امنیت منطقه فراهم می‌‌کند. وی همچنین در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تایید چنین موضوعی، اظهار کرد: ارسال چنین نامه‌هایی امر جدیدی نبوده و چنین تبادلاتی به‌دلیل مسائل فی‌مابین و همچنین پیگیری مساله برجام یک امر کاملا عادی است و امری غیرطبیعی قلمداد نمی‌شود.

برگزاری هفتمین نشست کمیته پیگیری روابط ایران و آفریقای‌جنوبی؛ ایرنا حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان که به آفریقای‌جنوبی سفر کرده است، روز گذشته در دیدار با امفکتو معاون وزیر خارجه افریقای جنوبی در خلال هفتمین نشست کمیته پیگیری روابط دو کشور درباره راه‌های گسترش روابط دو کشور و مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی مورد اهتمام به‌ویژه بحران سوریه و راه‌های پایان آن، گفت‌وگو و رایزنی کرد. گسترش همکاری‌های بانکی و نفتی، تشکیل و برگزاری کارگروه‌های مشترک فنی و اقتصادی میان دو کشور، همکاری در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و همچنین همکاری در زمینه‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، برخی از موضوعات دیگر مورد بحث در این نشست مشترک بود.

هشدار سرکنسولگری ایران در دوبی به هموطنان؛ ایسنا سرکنسولگری ایران در دوبی، به هموطنان ساکن در کشور امارات‌متحده‌عربی درمورد فعالیت‌های شبکه‌های هرمی در امارات و همکاری با آنها هشدار داد. سایت سرکنسولگری ایران در دوبی در این ارتباط نوشت: اخیرا برخی شبکه‌های هرمی با برگزیدن عناوین اغوا‌کننده و با برنامه‌های پررنگ و لعاب و با اتکا به اصول روانشناسی فعالیت‌های خود را در کشور امارات به‌ویژه دبی افزایش داده‌اند. باتوجه به شکایات واصله به این سرکنسولگری به هموطنان گرامی اکیدا توصیه می‌شود قبل از هرگونه همکاری با چنین شرکت‌هایی، از صلاحیت آنها اطمینان حاصل و در صورت لزوم از بخش امور اجتماعی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لبنان به ایران سفر می‌کند؛ ایرنا سگرید کاگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان با اعلام اینکه «روز یک‌شنبه آینده به ایران سفر می‌کنم»، ابراز امیدواری کرد که بتواند در آینده نزدیک به روسیه و سعودی هم سفر کند. وی هدف از این سفر را «ادامه گفت‌وگو‌ها و بررسی راه‌حل‌های ممکن درخصوص مشکلات لبنان ازجمله انتخاب رییس‌جمهوری این کشور» اعلام کرد.

قدردانی معاون رییس‌جمهوری از استقبال مردم قزوین؛ ایرنا معاون اجرایی رییس‌جمهوری با صدور پیامی از استقبال باشکوه و حماسی مردم قزوین از دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید قدردانی کرد. در بخشی از پیام محمد شریعتمداری آمده است: «استقبال حماسی و باشکوه مردم استان قزوین بی‌شک پشتوانه بزرگ و محکمی برای دولت تدبیر و امیدخواهد بود و البته بار مسوولیت دولت را در قبال این مردم آگاه و قدرشناس صدچندان کرد.»در بخش پایانی پیام معاون اجرایی رییس‌جمهوری آمده است: اینجانب به سهم خود از آحاد مردم شریف و بزرگوار استان قزوین و نخبگان این ملت تقدیر و تشکر می‌کنم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر