تکانه‌های مناظره بر بازار

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۰۰

فایننشیال تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به تاثیرپذیری بازارهای جهانی از مناظره کلینتون و ترامپ اختصاص داده است. بر این اساس دامنه تاثیر مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به بازار ارز کشیده شده است. بر همین اساس، عملکرد بهتر کلینتون نسبت به ترامپ در این مناظره تلویزیونی، ارزش واحد پول مکزیک (پزو) را در برابر دلار، 2درصد افزایش داد. برخی گزارش‌ها پیش از این عنوان کرده بود که افزایش اخیر آرای ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی به دلیل اظهارات نژادپرستانه وی علیه مهاجران مکزیکی، ارزش واحد پول این کشور را طی هفته‌های اخیر کاهش داده بود.


نیویورک‌تایمز:

مساله کمپ «جنگل» در فرانسه موضوعی است که به تیتر یک این روزنامه تبدیل شده است. گزارش نیویورک‌تایمز در حالی است که کمی قبل نیز دولت فرانسه از برچیده شدن باقیمانده اردوگاه مهاجران در بندر کاله موسوم به کمپ «جنگل» خبر داده بود. در عین حال حدود پنج ماه پیش مقامات فرانسه با وجود اعتراض گروهی از فعالان نیمی از اردوگاه کاله یا جنگل را برچیدند. اما این تصمیم مانع رسیدن موج جدید مهاجران و پناهجویان بیشتر به این اردوگاه نشد. خبر برچیدن همیشگی این اردوگاه را برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد. کازنو در دو سال اخیر هشت بار به شهر کاله سفر کرده است.


مارکا:

این روزنامه ورزشی به دیدار سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرده است که با تساوی دو تیم بوروسیا دورتموند و رئال مادرید به پایان رسید. در همین رابطه آندره شورله مهاجم ملی‌پوش دورتموند در این بازی توانست گل دوم دورتموند را وارد دروازه رئال کند و تیمش را به یک امتیاز از این دیدار حساس برساند. آندره شورله بعد از گلزنی در این بازی گفت: باید از این نتیجه راضی باشیم. برابر تیم قهرمان دوره قبل بازی می‌کردیم و طبیعی است دیدار سختی برابر این تیم داشته باشیم. دو بار از حریف خود عقب افتادیم ولی هر دو بار به بازی برگشتیم و توانستیم یک امتیاز کسب کنیم. به همین خاطر در کل راضی هستیم. در رختکن هم بازیکنان از تساوی برابر رئال ناراحت نبودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر