«او فقط خسته بود» کلید خورد

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۹۸

گروه گوناگون| «او فقط خسته بود» به نویسندگی فرهاد مهرخیرانی و کارگردانی عقیل بهرامی، کار خود را در تماشاخانه فنی‌زاده آغاز کرد. این اثر روایت انسان‌هایی است که برای رسیدن به آرزوهای‌شان مسیر پرخطری را برگزیدند. در خلاصه داستان آن آمده است که «دختری پس از چند سال به ایران بازگشته ولی در فرودگاه از جای خود تکان نمی‌‌خورد و خیره می‌ماند تا اینکه او را به حراست می‌برند...»

این نمایش دهمین همکاری فرهاد مهرخیرانی و عقیل بهرامی است. مهرخیرانی، نویسنده این اثر گفت: بعد از طراحی و نویسندگی فیلمنامه مستند داستانی «آوار خاطره»، شروع به نوشتن فیلمنامه دیگری کردم با موضوع مهاجرت غیرقانونی. «او فقط خسته بود» در ابتدا یک فیلمنامه تک لوکیشن بود که با توجه به موقعیتی که اتفاقات آنجا رقم می‌خورد یعنی ترمینال۱۴ فرودگاه امام خمینی(ره) طی جلسات روزانه تولید و اجرا با عقیل بهرامی درنهایت آن را به صورت نمایشنامه به تحریر

درآوردم. عقیل بهرامی، کارگردان و بازیگر این اثر نیز در این رابطه گفت: من علاقه خاصی به جنس دیالوگ‌نویسی نویسنده این کار دارم، ادبیاتی که برآمده از دل جامعه و لایه‌های ملموس اجتماع است. کاراکترهایش روان صحبت می‌کنند، در مورد «او فقط خسته بود» باید بگویم این اثر تا جایی که بتواند از شعار دوری کرده و این برای من جذابیت کار را دوچندان می‌کند. انگیزه اصلی برای کارگردانی این اثر علاقه شدید به کاراکتر عباس عابدی، یکی از شخصیت‌های کلیدی نمایشنامه بود. همیشه بازیگری برایم در اولویت بوده و برای زنده کردن شخصیت‌هایی که دوست دارم آنها را تجربه کنم، دست به کارگردانی می‌زنم. البته مهرخیرانی در این زمینه خیلی مرا کمک و راهنمایی می‌کند.»

این نمایشنامه چندی پیش به صورت فیلم و تئاتر در سینما چارسو اجرا شد و بعد از آن به کارگردانی فرهاد مهرخیرانی در تماشاخانه باران اجراخوانی شد. بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) زهره رمضانی، مریم مریجی، حوریسا تفرشی، کیانوش خان محمدی، مرضیه زهری، مسعود حسینی، ایمان عبادیان و عقیل بهرامی هستند. این نمایش از 7مهرماه در تماشاخانه فنی‌زاده آغاز شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر