اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۸۱

لغو طرح LEZ از سوی پلیس وجاهت قانونی ندارد

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در نامه‌یی به پلیس اعلام کرد: هر گونه لغو یا تغییر یک‌جانبه مصوبه طرح کاهش وجاهت قانونی ندارد. به گزارش فارس، پلیس از روز سه‌شنبه طرح کاهش را لغو کرد. بر اساس طرح کاهش قرار بود، خودروهای فاقد معاینه فنی وارد محدوده طرح ترافیک نشوند و اگر خودرویی فاقد معاینه فنی بود، جریمه شود. این طرح از ابتدای مهرماه آغاز شد اما پلیس از روز سه‌شنبه آن را لغو کرده است. پلیس راهور اعلام کرد که اجرای این طرح متوقف شده است در حالی که 6ماه طول کشید تا این طرح به شورای عالی ترافیک برود و سپس به اعمال قانون معاینه فنی خودروها منجر شود.

به گفته اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران پلیس اعلام کرده است: طرح LEZ را کنار گذاشته که نشان‌دهنده ناتوانی نهادهای مربوطه در زمینه هماهنگی‌های لازم است هر چند به نظر می‌رسد، توقف این طرح نیز برخلاف دستور شورای عالی ترافیک است..


تامین 4000 دستگاه اتوبوس جدید برای کلانشهرها

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تامین 4000دستگاه اتوبوس پایه گازسوز برای کلانشهرهای کشور در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در تشریح روند تامین این اتوبوس‌ها گفت: در کلانشهرهای کشور به همراه اراک که مجموعا 9شهر کشور را شامل می‌شود، مقرر شده با هدف کاهش آلودگی هوا از محل تسهیلاتی که دولت مشخص کرده است 2200میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مرحله اول برای خرید 4000دستگاه اتوبوس پایه گازسوز اختصاص داده شود. وی افزود: با توجه به هدف دولت برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور تردد اتوبوس‌های دیزلی رو به کاهش خواهد رفت، از این رو ورود اتوبوس‌های جدید حتما پایه گازسوز خواهد بود.

وی تاکید کرد: از میان 4هزار اتوبوس تامین شده 3هزار دستگاه به کلانشهر تهران اختصاص می‌یابد که امیدواریم بخش اعظم این اتوبوس‌ها تا پایان سال جاری وارد کلانشهرها شوند و مردم تهران نیز شاهد ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی این شهر باشند.


هیچ قناتی در محل ساخت اطلس‌مال وجود ندارد

متاسفانه در برخی خبرها آمده است که پروژه اطلس‌مال موجب به هم خوردن قنات و آب‌های زیرسطحی شده است که باید بگویم ما نقشه قنات‌های تهران را از شهرداری اخذ کرده و متوجه شدیم که هیچ آب و قناتی در منطقه محل ساخت پروژه وجود ندارد. به گزارش ایسنا، دکتر سعید محمد مدیرعامل شرکت باغ فردوس ایرانیان، سازنده پروژه اطلس‌مال گفت: این پروژه بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی توانسته پروانه ساخت از شهرداری تهران دریافت کند. وی با بیان اینکه عمق گود این پروژه 32متر است، تصریح کرد: متاسفانه در برخی خبرها آمده است که پروژه اطلس‌مال موجب به هم خوردن قنات و آب‌های زیرسطحی شده است که باید بگویم ما نقشه قنات‌های تهران را از شهرداری اخذ کرده و متوجه شدیم که هیچ آب و قناتی در منطقه محل ساخت پروژه وجود ندارد، چه بسا این پروژه چندین سال است که در حال ساخت بوده و قطعا اگر پروژه ما مانع جاری شدن آب می‌شد، حتما در این مدت شاهد بروز حوادث بودیم. بر اساس بررسی‌های انجام شده تاعمق 62 متری پروژه هیچ قناتی وجود ندارد.


کاهش 70 درصدی درآمد شهرداری از ساخت‌وساز

با مجوز شورای شهر تهران از ابتدای شهریورماه ارائه تخفیف به صاحبان چک‌های برگشتی و اسناد موکول شده در دستور کار قرار گرفته است. براین اساس 522میلیارد تومان جریمه چک برگشتی مشمول تخفیف می‌شود. به گزارش ایسنا قدرت‌الله گودرزی، معاون شهردار تهران با بیان اینکه براساس مجوزات بالادستی بدهکاران تا سقف یک‌میلیارد تومان از 20درصد تخفیف و چک‌های برگشتی و اسناد موکول شده کمتر از 500میلیون تومان تا سقف 70درصد تخفیف در نظر گرفته شده است، گفت: این جشنواره تا پایان آذرماه ادامه دارد. معاون مالی شهرداری تهران در خصوص بدهی شهرداری به دولت و دولت به شهرداری نیز با بیان اینکه طلب شهرداری از دولت 14هزار و 150میلیارد تومان است، گفت: طلب شهرداری از دولت بابت عدم پرداخت سهم دولت در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، یارانه بلیت، بافت فرسوده و... است که مستندات به دولت ارائه شده و معاون اول رییس‌جمهور دستور پیگیری این موضوع را داده‌اند. گودرزی با بیان اینکه شهرداری تهران نیز حدود 400میلیارد تومان در باب بیمه و مالیات به دولت بدهکار است، گفت: البته این معوقه نیست بلکه این بدهی‌ها به‌طور مستمر در حال پرداخت است.


پیش‌نویس لایحه مدیریت شهری نهایی شد

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از قطعی شدن پیش‌نویس لایحه مدیریت شهری در کمیسیون تهران و کلانشهرهای کشور خبر داد. به گزارش فارس، ناصر امانی در خصوص این پیش‌نویس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون تهران و کلانشهرهای کشور که در دولت و با حضور وزرای عضو کمیسیون - شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شد، پیش‌نویس لایحه مذکور در قالب یک کتابچه تحویل اعضا شد.

وی افزود: در این جلسه چارچوب و سیاست‌های کلی که باید لایحه مدیریت شهری بر اساس آنها تدوین شود نیز مطرح و مقرر شد، اعضای کمیسیون نظرات خود را در خصوص آن به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند تا سپس در کمیته فرعی کمیسیون تهران و کلانشهرها مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر