افتتاح دی‌کلینیک غدیر صنعت نفت در شهرستان مرزی سرخس

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۶۹

طی مراسمی با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران ارشد بهداشت و درمان صنعت نفت و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، بیمارستان و دی‌کلینیک صنعت نفت سرخس با عنوان غدیر عصر روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «تعادل» در مشهد، وزیر بهداشت در این مراسم طی سخنانی گفت: بنده در گذشته چندین مرتبه برای حضور در شهر سرخس اعلام آمادگی کرده‌ام تا از نزدیک با مشکلات مردم این شهرستان آشنا شوم اما این موضوع در حال حاضر که بنده از اعضای کابینه دولت یازدهم هستم، محقق شد. سیدحسن قاضی‌زاده با بیان اینکه در شهر سرخس نزدیک به 100هزار نفر جمعیت سکونت دارند ولی در حال حاضر 50تخت وجود دارد، ابراز داشت: طبق استاندارد به‌ازای هر یک‌هزار نفر باید یک ممیز هفت دهم تا دو تخت بیمارستانی داشته باشیم. وزیر بهداشت تصریح کرد: علاوه بر اینکه لازم است تعداد متخصصان در هر مرکز بهداشتی و درمانی مناسب باشد باید خدمات درمانی و بهداشتی بیشتری به مردم هر منطقه ارائه شود.

قاضی‌زاده در ادامه به روند ارائه خدمات در بیمارستان و دی‌کلینیک صنعت نفت در شهر سرخس اشاره کرد و گفت: این مرکز با همت و تعامل وزارت نفت برای خدمت‌رسانی به مردم منطقه ساخته و تجهیز شده است و جا دارد از مسوولان برای اهتمام جدی آنان در راه‌اندازی این بیمارستان در شرق کشور تشکر کنم. وی بیان کرد: خوشبختانه وزارت نفت گام‌های بسیار موثری را در حوزه بهداشت برداشته و انتظار می‌رود این مسیر ادامه یابد و خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم توسعه یابد. مقام ارشد وزارت بهداشت بااشاره به اینکه بیمارستان لقمان سرخس دارای 50تخت بیمارستانی است، تاکید کرد: این شهرستان با‌توجه به جمعیت موجود، نیازمند حداقل 5-4 برابر تخت بیمارستانی موجود است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مشکل مردم در حوزه خدمات مربوط به حوزه بهداشت و درمان است، اضافه کرد: مردم مشکلاتی همچون جاده، بیکاری و مواردی از این دست را تحمل می‌کنند اما مشکلات مربوط به درمان و پزشکی را نمی‌توانند تحمل کنند.

گفتنی است بیمارستان و دی‌کلینیک غدیر سرخس با همت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در شهرستان مرزی سرخس و با اعتباری بالغ بر 340میلیارد ریال در زمینی به مساحت 7هزار مترمربع ساخته و تجهیز شده است و دارای بخش‌های درمانگاه عمومی، اتاق عمل، کلینیک‌های تخصصی، بستری عمومی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و ICU است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر