راه‌اندازی شبکه تلویزیونی حمایت از صنایع کوچک

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۶۸

گروه بنگاه‌ها|

یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه کسب و کار کوچک در کشورمان بدون هیچ تردیدی استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌یی مناسب برای این بخش است. در شرایطی که فعالان بازار کسب و کار و تحلیلگران اقتصادی طی سال‌های گذشته همواره از مدیران رسانه ملی می‌خواستند که نگاه جدی‌تر، تخصصی‌تر و فراگیرتری را نسبت به این نوع کسب و کار داشته باشد، اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر ورود جدی رسانه ملی به بازتاب فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های کسب و کار کوچک شنیده می‌شود که می‌تواند چشم‌انداز روشن‌تری از آینده را تصویر‌سازی کند. در همین خصوص مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه‌اندازی شبکه تلویزیونی حمایت از صنایع کوچک برای معرفی توانمندی‌های تولیدات داخلی به مردم خبر داد.


اطلاع‌رسانی حداکثری از اقدامات انجام شده

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، غلامرضا دیوسالار دیروز در نخستین جلسه شورای اطلاع‌رسانی شهرک‌های صنعتی در تبریز گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اطلاع‌رسانی، منشوری برای روابط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است و با عنایت به فرمایشات ایشان تلاش داریم تا اطلاع‌رسانی حداکثری از اقدامات انجام شده توسط مجموعه را انجام دهیم. وی بااشاره به نگاه مثبت مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به روابط عمومی‌ها، اظهار کرد: هر سازمانی که به روابط عمومی اهمیت داده، توانسته است وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد. دیوسالار گفت: شورای اطلاع‌رسانی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی که برای نخستین‌بار در کشور تشکیل شده است، نقش مهمی در تبیین و هماهنگی برنامه‌های آینده خواهد داشت.


اهمیت تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در استان‌ها

مشاور رسانه‌یی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست بااشاره به اهمیت تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در استان‌ها، گفت: مردم اطلاعات کمی نسبت به تولیدات داخلی دارند و به‌نوعی می‌توان گفت نسبت به صنعت داخلی بیگانه هستند و این موضوع باعث می‌شود تا برخی با استفاده از خلأ اطلاعاتی جامعه نسبت به صنعت سوءاستفاده کرده و موج‌سواری کنند.

سونیا پوریامین اظهار کرد: مجموعه‌های تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید منتظر باشند تا اتفاقی بیفتد سپس با حالت تدافعی با آن مقابله کنند بلکه باید با شفافیت و اطلاع‌رسانی به‌موقع از ظرفیت‌های صنعتی، مردم را آگاه کنیم.

وی با طرح این سوال که چطور می‌توان مردم را ترغیب به استفاده از تولید داخلی کرد بدون آنکه نسبت به محصولات داخلی اطلاعاتی به آنها نداد، تاکید کرد: شورای اطلاع‌رسانی شهرک‌های صنعتی باید با برگزاری جلسات منظم و ارائه پیشنهادات، همکاری و ارتباط دوسویه خود را با رسانه‌ها به‌خصوص تلویزیون به‌عنوان تاثیرگذارترین رسانه کشور گسترش دهد تا از این طریق آگاهی مردم را به محصولات تولید داخل افزایش دهد.

پوریامین افزود: اگر صدا و سیما یک برنامه منظم را در زمان پیک بازدید تلویزیون به صنعت و تولید ملی اختصاص دهد به‌طور قطع صنعتگران نیز استقبال خواهند کرد.

وی عنوان کرد: ما نیز با مشکلات مالی رسانه ملی آگاه هستیم ولی صدا و سیما نیز وظیفه‌یی در قبال اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد و باید کمک کند تا محصولات داخلی باکیفیت امکان بروز و ظهور خود را پیدا کنند.

مشاور رسانه‌یی وزیر صنعت بر لزوم استفاده از ظرفیت نشریات در ارائه تحلیل‌های خوب نسبت به تولید و صنعت تاکید کرد و افزود: اطلاعات دقیق باید به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی هم در این نشست، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی جزو مهم‌ترین کارهای هر سازمان به‌خصوص شرکت شهرک‌های صنعتی است و ما نیز به‌دنبال حضور پررنگ در رسانه‌ها هستیم.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی گفت: درراستای ایجاد ارتباط با رسانه‌ها، نشست‌های صمیمی با اصحاب رسانه، تور رسانه‌یی و نشست‌های تخصصی خبری با معاونت‌های مختلف برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: در کنار استفاده‌یی که از ظرفیت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها می‌بریم باید از نقد رسانه‌یی نیز بهره لازم را ببریم چراکه با انکار مشکلات راه به جایی نخواهیم برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر