اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۶۳

همکاری ایران و ویتنام برای اجرای پروژه فیبر نوری منازل

شرکت مخابرات ایران و مخابرات ویتنام در راستای اجرای پروژه دسترسی منازل به فیبر نوری (FTTH) تیم مشارکت را تشکیل دادند.

نشست کاری مدیران مخابرات ایران و گروه مخابرات کشور ویتنام در راستای استفاده از تجارب مشترک دو کشور در حوزه فناوری (FTTH) در نمایشگاه تله‌کام برگزار شد. در این نشست رسول سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برنامه‌های ایران برای اجرای پروژه دسترسی منازل به فیبر نوری خاطرنشان کرد: در راستای برقراری تعاملات دوسویه و بهره‌گیری از تجارب صنعت مخابرات ویتنام تیم مشارکتی در این زمینه تشکیل می‌شود. وی بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در ین مورد تاکید کرد و گفت: با مشارکت و هم‌افزایی توانمندی‌های مشترک می‌توانیم زمینه راه‌اندازی طرح (FTTH) را در ایران فراهم کنیم. در این نشست هونگ تین رییس فناوری گروه مخابرات کشور ویتنام بر لزوم تدوین توافقنامه همکاری در خصوص اجرای مشترک این پروژه تاکید کرد. بر این اساس مقرر شد، گروه کارشناسی برای عملیات مطالعاتی و اجرایی به صورت مشترک ایجاد شود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بهترین مکان برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک برای راه‌اندازی شبکه دسترسی فیبر نوری، مراکز دانشگاهی، مجتمع‌های تجاری و در نهایت منازل مسکونی عنوان کرد که به لحاظ تجاری و درآمدزایی در وضعیت مناسبی قرار دارند.


هشدار درباره پیامک جعلی رجیستری موبایل

یک مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات گفت: اخیرا دیده شده پیامک‌هایی با این مضمون که «گوشی شما قاچاق است و برای جلوگیری از قطع ارتباط مبلغی را واریز کنید.» برای برخی مشترکان ارسال شده که این پیامک‌ها جعلی است. فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت و اعمال ررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارسال چندین مورد پیامک کلاهبرداری با موضوع رجیستری به مشترکان موبایل خبرداد. وی گفت: اخیرا دیده شده برخی پیامک‌های جعلی با این پیغام که «گوشی شما قاچاق است و برای جلوگیری از قطع ارتباط در طرح رجیستری مبلغی را واریز کنید» برای برخی مشترکان ارسال شده است. وی ادامه داد: این پیامک‌ها جعلی است و مشترکان باید در این باره هوشیار باشند. فلاح گفت: هنوز طرح رجیستری گوشی موبایل آغاز نشده و هر زمان که این طرح آغاز شود، آغاز رسمی طرح اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد. وی تاکید کرد: علاوه بر این ثبت گوشی در طرح رجیستری قبل و بعد از اجرای طرح هزینه‌یی ندارد و گوشی‌هایی که در زمان اجرای طرح در حال استفاده باشند، به‌طور خودکار ثبت می‌شوند. جوشقانی یادآور شد: در بررسی شماره‌ ارسال‌کننده این پیامک جعلی مشخص شد، این شماره متعلق به هیچ یک از ارسال‌کنندگان پیامک تبلیغاتی نیست و در اپراتوری به ثبت نرسیده است.


سیم‌کارت چند شماره‌ای رونمایی شد

سرویس استفاده از چند شماره روی یک سیم‌کارت در هفدهمین نمایشگاه ایران تله‌کام رونمایی شد.

این سیم‌کارت این امکان را به مشترک می‌دهد که در صورت دارا بودن چند شماره موبایل، تمام این شماره‌ها را روی یک سیم‌کارت فعال کند و به صورت همزمان از این خطوط در این سرویس حداکثر ١٠ شماره موبایل اعم از اعتباری و تجاری در شبکه اپراتور دوم، امکان قرارگیری روی یک سیم‌کارت را دارد. این امکان سبب می‌شود که مشترک برای استفاده از چند شماره موبایل خود، نیازی به حمل چند گوشی نداشته باشد. این سرویس از طریق کدهای دستوری و با واردکردن شماره موردنظر روی سیم‌کارت اولیه فعال خواهد شد و هزینه استفاده از این خطوط تفاوتی نخواهد داشت. ایرانسل این سرویس را در نمایشگاه تله‌کام رونمایی کرد و گفته می‌شود ظرف چندماه آینده این سرویس تجاری‌سازی و ارائه عمومی شود


اینترنت رایگان

در تاکسی‌های ابوظبی

تاکسی‌های شیخ‌نشین ابوظبی به خدمات اینترنت رایگان برای مسافران مجهز می‌شوند. محمد القمزی مدیرشرکت تاکسیرانی ابوظبی (تانساد) اعلام کرد که از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی تمام تاکسی‌های شیخ‌نشین ابوظبی به سیستم اینترنت مجهز می‌شوند. وی افزود: در شهر ابوظبی بیش از ۷۶۴۵دستگاه تاکسی فعالیت می‌کنند که مسافران به محض ورود در تاکسی می‌توانند از طریق وای‌فای به اینترنت متصل شده و از اینترنت رایگان استفاده کنند. بنابر این گزارش، سال گذشته تمام تاکسی‌های شیخ‌نشین ابوظبی به دوربین‌های مدار بسته مجهز شدند که از مرکز شرکت تاکسیرانی کنترل می‌شوند.


باریک‌ترین پهپاد جهان ساخته شد

شرکت DJI که به علت ساخت پهپادهای بزرگ و پیچیده شهرت دارد، این‌بار محصولات کوچک و کم حجمی را عرضه کرده که از امکانات مناسبی برخوردار هستند. پهپاد Mavic Pro حدود هزار دلار قیمت دارد و سرعت آن به 35 کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته در صورتی که آن را در حالت ورزشی قرار دهیم این سرعت به 64 کیلومتر هم افزایش می‌یابد. دوربین این پهپاد می‌تواند با دقت K4 و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. کنترل از راه دور این پهپاد هدایت آن را تا فاصله حداکثر 7 کیلومتری ممکن می‌کند. حداکثر زمان پرواز این پهپاد 27 دقیقه است و بعد از آن باید باتری این پهپاد شارژ شود. پنج دوربین کمکی و دو حسگر صوتی در این پهپاد پیش‌بینی شده‌اند که وظیفه آنها شناسایی موانع برای جلوگیری از برخورد با آنهاست. DJI امیدوار است مردمی که قصد ندارند از پهپاد در حین مسافرت یا در زمین‌های مسطح بزرگ استفاده کنند از خرید چنین محصولی که نسبت به پهپادهای مشابه ارزان‌تر است، استقبال کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر