حفظ امنیت مشترکان با سرمایه‌گذاری 80میلیارد تومانی

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۶۲

اپراتور اول سرمایه‌گذاری ۸۰میلیارد تومانی برای توسعه شبکه ایمنی و حفظ امنیت اطلاعات مشترکان خود انجام داده و این به معنای این است که حفظ اعتبار تنها به شماره سیم‌کارت بر نمی‌گردد و حفظ امنیت مشترکان و دغدغه خانواده‌ها جهت استفاده کودکان از فضای مجازی سالم از دیگر مصداق‌های اعتبار بخشی است.

وحید صدوقی با بیان این موضوع که توسعه شبکه نسل ۴ و ۴.۵ در دست اجراست، گفت: همراه اول در نمایشگاه امسال نسل ۴.۵ اینترنت پر سرعت همراه اول (LTE Advance) را رونمایی و نسل ۵ تلفن همراه نیز به صورت موفقیت‌آمیز آزمایش کرد.

وی در ادامه گفت: تا پیش از این تمرکز اصلی بر توسعه نسل ۳ اینترنت همراه بود؛ اما در حال حاضر به دلیل اینکه گوشی بیش از ۱۵درصد مشترکان، نسل ۴ را پشتیبانی می‌کند و به زودی این تعداد بیشتر هم می‌شود، برنامه سنگینی برای توسعه نسل ۴ در حال انجام است و تا مرداد ماه سال آینده بیش از ۱۱هزار سایت نسل ۴ نصب و راه‌اندازی و تا پایان امسال بیش از ۲۰۰شهر از پوشش نسل ۴ برخوردار می‌شوند. صدوقی در ادامه با اشاره به مذاکره با متقاضیان اپراتوری مجازی گفت: مذاکره با ۲۴ دریافت‌کننده پروانه اپراتور مجازی انجام شده و در جلسه‌یی که چندی پیش برگزار شد، سیاست‌ها و خط‌مشی همراه اول برای مدیران اپراتورهای مجازی تشریح شد که مهم‌ترین بحث آن در خصوص بیزینس پلن شرکت‌ها بود که بتوانیم ارزیابی را روی درخواست‌ها داشته باشیم و در نهایت بهترین طرح را که متناسب با همراه اول باشد، انتخاب کنیم. مدیرعامل اپراتور در خصوص مشکلات مربوط به آنتن‌دهی در برخی نقاط گفت: در حال حاضر ۱۰۰درصد شهرها، ۱۰۰درصد جاده‌های اصلی و جاده‌های ریلی و ۸۰درصد جاده‌های فرعی تحت پوشش همراه اول قرار دارد و روزانه بیش از یک میلیون مشترک اپراتورهای دیگر از طریق رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می‌کنند. عدم همکاری شهرداری و ممانعت مردمی در بعضی نقاط باعث جمع شدن سایت همراه اول شده که مشکلاتی را ایجاد می‌کند که با توسعه و نوسازی شبکه نسل دو در کنار توسعه نسل ۳ و ۴ این موضوع به زودی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰۲۰۰میلیارد تومانی همراه اول در زمینه به‌روزرسانی و توسعه شبکه گفت: با توسعه شبکه، ۲۱هزار سایت نسل 3 و 4 نصب و راه‌اندازی و ۱۲هزار سایت نسل 2 به صورت کامل نوسازی می‌شود که در نتیجه، همراه اول به عنوان نخستین اپراتور و با ۲۲سال سابقه جوان‌ترین شبکه را در بین اپراتورها دارا خواهد بود. صدوقی در ادامه در خصوص آمار طرح ترابردپذیری گفت: از زمان آغاز طرح ترابردپذیری تاکنون، کمتر از ۲۰هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند که ۲۰درصد آنها به اپراتور خود بازگشته‌اند. صدوقی در پایان با اشاره به سهم ۵۹درصدی همراه اول در بازار گفت: بعد از ۱۱سال از آغاز به کار اپراتور دوم، سهم بازار بالای همراه اول نشان‌دهنده کیفیت ارائه خدمات و رضایت مشترکان از این خدمات بوده است

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر