اپراتوری مجازی مختص کودکان و نوجوانان

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۶۱

باتوجه به اینکه وزارت ارتباطات مجوزهایی را جهت ایجاد اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) در کشور صادر کرده است، به نظر می‌رسد که باید از این زیرساخت مهم هم برای هدف ارائه خدمات و محتواهای امن و مفید به نوجوانان استفاده شود. تفاوت این زیرساخت با سیم‌کارت نوجوان در این است که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در قالب اپراتورهای موجود کشور عرضه می‌شوند؛ ولی در اقدام حاضر، یک اپراتور مجازی ویژه خدمات مناسب نوجوانان ایجاد خواهد شد. «اپراتورهای مجازی» هرچند از زیرساخت شبکه اپراتورهای موجود استفاده می‌کنند؛ اما به هرحال یک اپراتور جدید هستند و علاوه بر سیم‌کارت ویژه و برند متفاوت، ساختار حقوقی کاملا متمایزی برای مدیریت کسب و کار دارند. محسن مروجی مدیرعامل این اپراتور مجازی گفت: این اپراتور مجازی یک زیست بوم امن برای کودک و نوجوان ارائه کرده است. وی با اشاره به اینکه در کشور ما برای کودک و نوجوان راه‌حل خاصی نداشتیم و بیشتر برخوردهای نهی‌کننده مانند فیلترینگ بوده است، گفت: انارستان شامل ابزارهای امن در محدوده کودک و نوجوان و پدر و مادر است. وی با اشاره به اینکه اقتصاد قوی در حوزه محتوا نداشتیم، بیان کرد: «در دنیا رویکرد پلتفرمی بوده و تولید‌کننده محتوا دنبال تهیه زیرساخت‌ها نبوده‌اند. ما در شرکت خود سطوح دسترسی امن را پیشرو داریم که دو محصول سیم‌کارت کودک و نوجوان و سیستم‌عامل امن برای کودک و نوجوان را در این راستا ارائه کرده‌ایم.»

وی در مورد سیم‌کارت کودک و نوجوان توضیح داد: «قرارداد با ایرانسل و همراه اول داشتیم که تاکنون ۴ ماه و نیم ارتباط با همراه اول داریم که ۵٠٠هزار سیم‌کارت فعال شده است. در حوزه اپلیکیشن و گیم نیز کارهای زیادی کردیم. اپراتور مجازی کودک و نوجوان را در برنامه داریم که موافقتنامه اصولی را از رگولاتوری دریافت کردیم.»

امین کلاهدوزان نیز گفت: «هدف در اپراتور مجازی استفاده از نظر مردم و برای مردم بودن است. مدل همکاری ما این‌طور است که از همه اقشار تولید‌کننده محتوا برای همکاری استفاده کنیم. مردم خودشان در تولید سرویس‌ها مشارکت کنند.» محمودی عضو هیات‌مدیره نیز در مورد سیستم‌عامل بومی این پلتفرم گفت: این سیستم عامل بومی است. ترکیبی از ویژگی شرکت‌های پیشرو و اضافه کردن رفتار داخلی خودمان را در این سیستم عامل داریم. این سیستم‌عامل بر پایه اندروید بوده و بر تمام ابزارهای اندرویدی قابل نصب است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر