اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۳۸

گسترش همکاری بانک‌های سینا و مسقط عمان

همکاری‌های بانک سینا و بانک مسقط عمان در زمینه‌های مختلف بانکی گسترش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، پیرو بازدید مدیر امور بین‌الملل این بانک از چند بانک عمانی، حساب‌های یورویی و ریال عمانی بانک سینا نزد بانک مسقط عمان فعال شد. بر اساس این گزارش، از این پس امکان ابلاغ اعتبارات اسنادی صادره توسط بانک سینا، صدور انواع ضمانتنامه‌های ارزی، ترتیبات پرداخت‌ها و ابلاغ اعتبارات اسنادی در خصوص صادرات ایران به عمان فراهم است. همچنین در نتیجه این دیدارها، امکان ارائه تسهیلات در خصوص دستور پرداخت‌های مشتریان مرتبط با واردات چه از عمان و چه خارج از عمان فراهم شد. شایان ذکر است مقدمات افتتاح حساب در بانک نزوی (Nezwa) نیز فراهم گردید.


تشکیل کمیته بررسی

نرم‌افزار آلمانی بیمه ایران

رییس کل بیمه مرکزی از تشکیل کمیته‌یی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای کنترل چند و چون نرم‌افزار آلمانی که بر شرکت زیرمجموعه بیمه ایران نصب می‌شود، خبر داد.

به گزارش خانه ملت، عبدالناصر همتی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر قرارداد نصب نرم‌افزار آلمانی در بیمه مرکزی گفت: قرارداد مذکور متعلق به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بیمه ایران در حوزه فناوری اطلاعات بوده و مربوط به یک سال گذشته است. رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کمیته‌یی در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده که بر فعالیت نرم‌افزار و چند و چون اجرای قرارداد با شرکت آلمانی نظارت می‌کند، افزود: بیمه ایران و وزارت اقتصاد برای جلوگیری از ایجاد مشکل فعالیت‌های این نرم‌افزار را رصد و کنترل می‌کند.

وی درباره پرداخت‌های نامتعارف در بیمه مرکزی اظهار کرد: اضافه وام‌های دریافتی در بیمه مرکزی مجموعا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و اضافه حقوق‌های دریافتی مجموعا ۲۱۰میلیون تومان بود که تمام آنها به منابع بانک مرکزی بازگشت و حدود ۲میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان مجموع پول‌هایی است که به خزانه بیمه مرکزی عودت داده شد. رییس کل بیمه مرکزی یادآور شد: اضافه برداشت‌ها به طور کامل به خزانه عودت داده شده و پرونده برداشت‌های غیرمتعارف بیمه مرکزی بسته شده است. همتی با بیان اینکه هیچ مشکل اضافه برداشت دیگری در بیمه مرکزی وجود ندارد، تصریح کرد: نهادهای نظارتی به طور دایم میزان دریافتی‌ها را رصد و بررسی می‌کنند و اگر پرداختی خارج از عرف وجود داشته باشد، اعلام می‌کنند.


دومین نمایشگاه تراکنش ایران ۲۰۱۶ آبان ماه برگزار می‌شود

دومین دوره نمایشگاه تراکنش ایران ۲۰۱۶ از ۱۱لغایت ۱۳ آبان ‌ماه جاری برگزار می‌شود. نمایشگاه تراکنش ایران

(Iran Transaction Exhibition) یک نمایشگاه تخصصی بین‌المللی در زمینه فناوری اطلاعات صنایع مالی و بانکی است. پس از یک دوره برگزاری موفق این نمایشگاه، دومین دوره نمایشگاه تراکنش ایران ITE ۲۰۱۶ از ۱۱ لغایت ۱۳ آبان‌ ماه جاری برگزار می‌شود. از نکات مهم این رویداد می‌توان به برگزاری ۴ سمینار با موضوعات اعتبارسنجی، امنیت،

core banking، کارت و پرداخت اشاره کرد. در این نمایشگاه بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های پرداخت(PSPها)، تولید‌کنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار در صنعت بانکداری و پرداخت، شرکت‌های خارجی فعال در عرصه فناوری اطلاعات صنایع مالی‌، سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات همگانی‌، ارائه‌دهندگان خدمات و راهکارهای پرداخت الکترونیک و شرکت‌های تازه کار و صاحبان ایده‌های نوین در حوزه صنایع مالی و بانکی حضور دارند. همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه تراکنش ۹۵ دو نشست تخصصی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول، ۲۰تالار گفت‌وگو، ۸ کارگاه تجاری، ۹ کارگاه آموزشی و ۳روز جشنواره شرکت‌های استارت آپی در نظر گرفته شده است.


برگزاری ششمین همایش بانکداری الکترونیک

ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای سیزدهم و چهاردهم دی ماه برگزار می‌شود. ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای سیزدهم و چهاردهم دی ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. این همایش با حضور بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های مرتبط با حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک برگزار می‌شود. این دوره از همایش به دبیری علی دیواندری، رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار خواهد شد.


۴‌گروه جدید مشمول

کارت خرید اعتباری

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: قراردادهای تمدید اعتبار کارت خرید کالای ایرانی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد و ۴ گروه جدید مشمول این طرح شدند. سیدعلی‌اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه قراردادهای تمدید اعتبار کارت خرید کالای ایرانی از سوی بانک‌ مرکزی به بانک‌های عامل ارسال شده است، گفت: در دوره جدید 4 گروه دیگر مشمول دریافت این کارت‌های خرید کالا شده‌اند. وی افزود: قرارداد تمدید اعتبار کارت خرید از سوی بانک‌ مرکزی در تاریخ 31شهریور 95 به بانک ملی و در تاریخ 3مهر 95 به بانک‌های صادرات و رفاه کارگران ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون این متمم‌های قرارداد از سوی بانک‌های عامل امضا نشده، اما به هر صورت بانک مرکزی در مورد ابلاغ متمم اعتبار کارت‌های خرید کالای ایرانی به بانک‌ها اقدام کرده است. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی حدود 8ماه تلاش کرده و اعتباری به اندازه 4هزار و 200میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار داده است تا کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در اختیار مشمولان قرار دهد و متمم قرارداد جدید نیز برای تمدید به بانک‌ها ابلاغ شده و باید از سوی بانک‌ها امضا شود.

میرمحمدصادقی افزود: بانک‌ها و مراجع ذی‌ربط توجه داشته باشند که سقف خرید کارت اعتباری کالای ایرانی از میانگین 6میلیون تومان گذشته به 10میلیون تومان افزایش یافته است و قبلا 3گروه مشمول بودند که اکنون 4گروه دیگر نیز مشمول این طرح شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر